6.8.08

Mobilt bredband

Blev tyvärr långt uppehåll mellan bloggarna igen.
Detta skylles att internet inte har fungerat här sedan helgen. Därför bestämde jag mig för att inte snylta på grannen längre.
Har därför nu i kväll vart i byn och skaffat eget internetabonnemang. Tog faktiskt mobilt bredband, sjukt smidigt och man kom igång med en gång.
Kanske inte supersnabbt, men det duger för att blogga och porrsurfa lite...

På grund av internetstrulet blev tyvärr inte den här bloggen först med den stora innebandynyheten jag skrivit om tidigare.
Men nu är det klart. Landslagsmeriterade Andreas Elf kommer att spela för Greåker kommande säsong.
För mig är det den största övergången i norsk innebandy, även om jag inte har så stor koll historiskt sett.
Elf är kanske inte så jättekänd, men jag vågar påstå att om det inte varit för en knäskada för några år sen hade han dels varit ordinarie i landslaget och dels hade JIK det året minst spelat SM-final (nu torskade man mot Pixbo i semin).
Att Elf nu ska spela i Greåker gör att jag menar att de vinner serien o NM.
Så bra är han.
Jag har själv haft äran att träna Elf i många säsonger och maken till vinnarskalle får man leta efter.
Så välkommen till Norge, Andreas!

För vår del drog vi igång igen efter juliuppehållet i måndags. Man kan fort konstatera en sak: Vi gjorde rätt som körde två innebandypass i veckan maj o juni.
Så här bra spelmässigt har det aldrig sett ut tidigare i början av augusti.
Det här kommer bli en kul och spännande säsong.

Har i år även fått äran att träna damlaget. Hade första träningen med dem i tisdags. Det såg bättre ut än väntat.
Även damlaget har en kul och spännande säsong att vänta!

Hann under vistelsen i Sverige med att vara med o lira lite innebandy med diverse spelare. Märkte direkt en sak. Rickard Fernström är ett bra nyförvärv för Hide-a-lite Mullsjö AIS. Han verkar faktiskt bättre än jag trodde.

Robbie Keane till Liverpool. Inte helt säker på att jag tycker om den värvningen. 220 miljoner är han i vart fall inte värd om du frågar mig.

Stoke däremot värvar riktigt klokt och intressant. Nu bara måste vi boka in en resa, Bendiksen o Einar!

Ser just nu Basel-IFK Göteborg, 1-1 i halvtid. Hoppas verkligen Blåvitt kan reda ut det här. Vore grymt kul med ett svenskt lag i Champions League.
Tror faktiskt på Änglarna i kväll.

Jo Nesbös "Snömannen" kan vara den bästa kriminalroman som någonsin skrivits.

"Resurrecting the Champ" är en film ni bara måste se.

Tidigare har jag varit helt emot att ha blommor i lägenheten, men när jag vaktade föräldrarnas, och deras grannes, hus i somras fick jag plötsligt för mig att jag skulle ha växter jag oxå.
Har därför varit och handlat växter och träd för runt 1500 i dag.
Får se hur länge de överlever.

Hoppas mobila bredbandet ska vara lite stabilare än grannens trådlösa. I så fall blir det en ny blogg till helgen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå bror!
Att du har blivit så växtintresserad minsann! Känner en enorm press på mig att klara av föräldrarnas blommor nu när du lämnat dem! Tror att du kommer klara dina galant!

Anonym sa...

tjenare Sjökan. Efter samtal med Pär Ström rådde han mig att kolla din blogg, speciellt bilden .. Jag vet inte va jag ska säga, jag har väll sett snyggare bilder på dig haha.. Hoppas allt är bra med dig, det var längesedan vi hördes. lycka till på v75 idag, jag har garanterat 7 rätt men det är ok om vi blir 2 .. ha det bra mvh Peter K