7.12.08

Om en bitter förlust, god konjak och innebandy-VM

Kretslags-NM blev inte den positiva upplevelse vi hoppats på. Buskeruds 19-årslag bestod av bara Norspelare och alla hade vi förhoppningar om att gå ganska långt. Allt började också bra då vi slog Akershus med 6-5 efter en riktigt bra insats. Det tunga var att de gjorde sitt sista mål precis då slutsignalen gick.
Det visade sig få stor betydelse.
Inför matchen mot Rogaland var förutsättningarna nämligen såna att vi kunde förlora med ett mål och ändå gå vidare. Med 30 sekunder kvar gjorde Rogaland 3-1 och det slutade också matchen.
En av de bittrare förlusterna jag varit med om. Inte minst eftersom vi spelade ut Rogaland hela matchen. Men tyvärr hade spelarna tagit nån vaccin mot att göra mål. Har aldrig sett makan till så många missade målchanser.

Det tyngsta av allt var att vi var tvungna att dra in till Oslo i dag igen för att spela kamp om femte/sjätteplatsen. Grymt motiverande.....
Men skönt nog vann vi mot Sogn- och fjordane med 13-2 så vi fick i alla fall en positiv avslutning på helgen.

Det enda positiva med förlusten i lördags var att jag kunde gå på herrkväll hos Lars-Gunnar. Där bjöds utsökt middag och trevligt sällskap i form av Linko, Tobbe, Geir, Einar och så värden själv då. Dessutom fick vi välja och vraka bland Lars-Gunnars typ 25 konjak-sorter. Min favorit är helt klart Remy Martin.
Grymt trevligt var det i alla fall och helt klart måste det bli en repris.
Kanske kan den rent av bli på Övre Storgate 82.
Även om mitt konjaksortiment inte ens är i närheten av Lars-Gunnars.

Innebandy-VM har startat och mediebevakningen är bättre än nånsin. Att flytta VM till december är ett av de bästa beslut som någonsin tagits i idrottssammanhang. Sverige tog först en promenadseger mot Italien, men fick slita hårt för att besegra Tjeckien. Det var en riktigt bra match och tjeckerna var precis så bra som jag trodde. Hoppas fortfarande på Sverige-Tjeckien i final på söndag. Vore nåt att få uppleva live i Prag, det.

Härligt att Gillek fått en bra start på turneringen. Fyra mål och matchens lirare i går och nytt mål i dag. Hoppas han bevarar formen till jag kommer ner.

Norge imponerade också mot Danmark i går. Hur det har gått mot Schweiz i kväll vet jag inte, ska nämligen se eftersändningen som startar när som helst på Eurosport 2 (har aldrig älskat den kanalen så mycket som jag gör nu!). Har en känsla av att Norge kan skrälla till. Hade varit hur grymt som helst att få se Norge i en semifinal mot Sverige.

Grym upphämtning av Stoke mot Newcastle. En poäng på bortaplan är ren bonus. Synd bara att inte jag, Trine, Terje och Svein hade oavgjort på vår tippekupong. Nu fick vi bara nio rätt. Inget vi blev rikare av direkt.

Ingen kommentarer: