22.12.08

En tung förlust

Så har den då spelats. Den stora prestigekampen.
Den mellan spelarna och oss kring laget, den så kallade gerillan. Med Tore i mål, Svein, Geir, Terje, far o son (Jörgen) Becher, Hoffen, Kristian, Trond Ullern och jag själv i startuppställningen var förväntningarna stora.
Dessutom hade vi Jörn som videofilmande coach.
Ett tips, Jörn, har du tänkt se filmen lönar det sig nog att snabbspola, då blir nog tempot normalt...

Trots ett massivt spelövertag från vår sida föll vi tungt med typ 3-12. Grymt orättvist resultat, men idrotten är inte rättvis.
Själv hade jag den stora äran att spela samman med Kjetil och Jörgen Becher. De bar upp vår kedja på ett föredömligt sätt.
Annars var den stora behållningen i matchen Terjes backspel och Sveins offensiva räder. Sveins hemjobb var också grymt att se.
Eller så var det inte det.

Kul var det hur som helst och det är inte omöjligt det här kan bli starten på en ny tradition att köra sista träningen före julferien. Och nästa gång vinner vi, det är jag säker på.

Kul, förresten Matta, att du fick vinna en tekning till slut!

Känns skönt att veta att vi har det gott ställt på keepersidan. Keepertränaren Tore var riktigt grym i mål. Helt klart ett alternativ i fortsättningen.

Annars handlar det mest om jul just nu. Håller som bäst på att packa för att åka hem till Barrvägen i Habo.
Ska nog vara hemma nästan två veckor om nu inte längtan tillbaka hit till Norge blir för stor vill säga.

Julen ska ägnas åt att besöka släkt o vänner (jo, jag har faktiskt sådana), slappa och så se en del innebandy. Svenska elitserien har ju inte uppehåll så jag hinner med att besöka en del träningar med Mullsjö och planen är även att se matcherna mot Täby borta och Umeå hemma.
Ivarsson, glöm nu inte att köra lite nya övningar på träningarna som jag kan ta med mig hit!

Nej, nu måste jag packa färdigt.
Lovar att blogga från Sverige!

God Jul!

1 kommentar:

Anonym sa...

God jul!