3.12.08

Tre veckor kvar

Bloggar sent i dag. Anledningen är att jag varit ute på byn med 15 jenter. Det började med pizza på Lizzis, fortsatte med glass på Mcdonalds innan kvällen med damlaget slutade i Strömsö kyrka. Där bjöds vi på julkonsert med bland andra förre A1-stjärnan Christian Ingebrigtsen. Imponerades av hans sångröst och hans "Angels in the snow" har nu seglat upp på topp fem på min lista över de bästa jullåtarna någonsin.
Julkonserten var riktigt bra och trots att jag brukar vänta med att komma i julstämning har jag nog redan nu drabbats av lite julkänsla. Med hela tre veckor kvar.
Personligt rekord tror jag.

Kvällens höjdpunkt förutom den fantastiska konserten var annars Pernilles och Juliannes diskussion om huruvida Jesus var kristen eller inte. Fanns verkligen kristendomen innan Jesus? var en av frågorna i den här mycket intelligenta diskussionen.

Stor humor på träningen i måndags. Under en stafett glömde Vidar att växla till näste man. Fystränare Jörn ropar till Vidar att han måste klappa. Då sätter sig Vidar och klappar händerna som en applåd.
Stor humor som sagt.

Är egentligen mest en medgångssupporter när det gäller allsvenskan, men gamle skyttekungen Arild Stavrum är en evig hjälte. Nu är han det än mer efter att jag läst hans debutroman "31 år på gress". Det är en otroligt svart och bitter historia om en fotbollsspelare. Överraskande bra faktiskt. Läs den!

Italienska fotbollslandslaget ska byta ut sina mörkblå klassiska tröjor mot ljusblås. Stor skandal enligt mig. Finns det nån protestlista ska jag bli den första att skriva under.

På tal om Italien står de för motståndet för Sverige när innebandy-VM startar på lördag. Ska bli kul att följa det här VM:et som känns som det kanske mest öppna någonsin. Min feeling är att Sverige nu faktiskt åker dit. Men jag vågar inte tippa om det är Tjeckien eller Finland som vinner i stället.
Men sätter ni en pistol mot min panna blir mitt tips Finland.
Jag hoppas jag har fel och drömfinalen att se live på plats i Prag är givetvis Tjeckien-Sverige.

Tror det är dags att lägga sig nu. En dag med pepparkaksbakning på dagis väntar i morgon.

Bloggar i helgen och berättar då mer om hur det går i kretslags-NM.

Ingen kommentarer: