11.3.09

En skön dubbel

Blev ingen blogg helgen som gick. Hade dels besök av mamma Lena o pappa Kjell (och som vanligt var lägenheten min väldigt tacksam för besöket) och dels hade vi en viss match i söndags.
Och vilken stämning det var i Solberghallen. Stort tack till alla er som var där och stort tack till alla er som gratulerat via samtal, sms och mail eller på Facebook. Ert stöd betyder mycket.

Vad ska man säga om matchen då? Ända sedan i julas, då det började snackas om den här matchen, sa jag att jag trodde vi skulle vinna mot Mållös och att jag var mer orolig för matcherna vi hade före, som exempelvis Drammen och Grei.
På nåt konstigt sätt kände jag att vi hade bra kontroll på Mållös och att de passar oss ganska bra.
Men att vi skulle vinna med 14-5 hade jag aldrig trott. Faktum var att min optimism svängde ju närmare kampen kom och jag trodde nog mest på oavgjort.
Men sättet spelarna agerade imponerar mig nåt vansinnigt. Att gå in med sån fokus och sån målmedvetenhet som de gjorde var helt otroligt och gjorde mig sjukt stolt som tränare. Det är helt klart en av de bästa prestationer jag sett från ett lag jag själv tränat.

Nu väntar kval i Tromsö mot Nidaros och Alta. Kommer att bli två tuffa matcher, men oxå ett kul äventyr. Har aldrig varit i Tromsö och folk säger ju att det är en fin stad så det glädjer jag mig till.

På tal om kval så är det vad som väntar Mullsjö nu. Vilken rysare det blev hemma mot JIK i sista matchen. Först tappade de 6-2 till 7-7 och så gjorde "Bergan" 8-7 med två minuter kvar inför en kokande Nyhemshall.
Idrott när den är som allra bäst.
Det som förvånade mig lite var ändå det enorma jubel som utbröt efter matchen. Hade de verkligen inte koll på att Västerås vunnit.
Klart det ska jublas efter en seger, men ingenting var ju egentligen klart. Nu väntar ett sjukt tufft kval och det krävs att MAIS går in i detta med stor ödmjukhet.
Tempomässigt ska laget vara bättre än de tre andra, men räkna med att division I-laget kommer kriga för livet just mot elitserielaget.

Alla älskar Liverpool. Domare också. Det fick vi ett nytt bevis på i tisdags. Straffen var feldömd, men jag tycker inte att Real skulle haft frispark före 1-0-målet. De flesta domare hade blåst där, men jag menar att de flesta domare då gjort fel. Alltför ofta får försvarsspelare frispark med sig bara de lägger sig ner i en närkamp.
Och 4-0 berodde ju knappast på domarna. Liverpool pissade på Madrid och Benitez visade än en gång vilken taktiker han är.
Synd han aldrig visar det i Premier League bara. Kanske Liverpool kunde ha en manager i Premier League och så kunde Benitez bara coacha i Champions league?

1-0 i paus och det ser ut som om United gör Liverpool sällskap. Det gillar jag inte, men jag tar gärna de i kvartsfinal.

"Stenad i Stockholm" är en helt sjukt bra låt på Persons Packs comeback-CD "Öster om Heden". Hela skivan är grymt bra och väl värd att köpa. Persons Pack har alltid varit stora hjältar och de låter precis som de alltid har gjort.

Ska pröva att få till en blogg i helgen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Er Nor 92 innstilt på opprykk dersom det skulle bli en realitet?

Knegarn sa...

Ja visst är et grymt att Perssons Pack är tillbaka!