25.3.09

Om allt möjligt eller inget särskilt

Onsdag igen och dags att blogga.
Det som hänt sen sist är att jag bland annat varit speaker samt också åskådare på Tigers Cup.
Det var som vanligt en fin upplevelse.
Att se spelare på nio, tio år som de i Jarles, Kingens o Vidars lag eller Sveivas otroligt charmiga småknattar är på nåt sätt tjusningen med idrott.
Visst är det kul med toppidrott som Champions league och VM-finaler. Men just att få uppleva äkta glädje och entusiasm hos tjejer och killar som verkligen bara spelar för att de älskar det de håller på med, det är idrott när den är som allra bäst.

Stort grattis också till Tobbe, Roy, Lars-Gunnar, Kjetil och er andra bakom 95-laget. Otroligt kul att följa det här talangfulla laget.
Bra på att skapa spännande och dramatiska matcher var de också.

Vad är det egentligen som sker i Premier League? Inte kan väl Liverpool verkligen utmana United?
Hur som helst kom helgens landslagsuppehåll olägligt, formen Liverpool är i nu hade det varit lika bra att spela massa matcher.

Av nån märklig grund har mina TV-vanor förändrats den senaste tiden. Ser allt mindre på sport och allt mer på kvalitetsserier som Paradise Hotel, Si Ja, bli min, Hotel Caesar o Når damerna dro o Gossip Girl.
Egentligen klagar jag inte. Har det bättre än på länge, jag och Gossip Girl är riktigt bra och Når damerna dro har oxå varit grymt kul att följa.
Men Paradise Hotel?
Det enda som är bra med det är att vi i klubben faktiskt har med en representant. Fast varför hon stavar Noor med två o fattar jag inte.

Nåja, känner jag mig själv rätt följer jag spänt kvällens avsnitt av Paradise Hotel.
Toffel, jag?

Har oxå blivit en del Yatzy-spel på den senaste tiden. Normalt sett är jag en av världens bästa på det här spelet (och nej, det är inte alls bara ett turspel!), men Cathrine har visat sig vara en värdig utmanare.
Men i kväll vinner jag, det är jag säker på.

Våren verkar dröja, men kan ändå rapportera om två säkra vårtecken. 1) Till helgen går vi över till sommartid.
2) Jon från tennisen har ringt, det blir spel i Mjöndalens andralag i år också. På lördag blir det dugnad, snön ska bort från banorna.

Norska V75 med jackpot på Drammenstravet på lördag. Navy Seal U.S är en given spik. Har börjat läsa på nu för att hitta rätt i de andra sex avdelningarna. Ska bara ha sju rätt den här gången.

Grymt viktig sista helg i kvalet för Mullsjö nu till helgen. Verkliga nyckelmatchen blir på fredag borta mot Sirius. Ser ut som om man fyller två bussar med supportrar till den matchen. Snacka om att det skapats innebandyfeber i lilla Mullsjö.
Kul!

Lovar inget, men hoppas få till en blogg i helgen.

Ingen kommentarer: