3.3.09

Har gjort det otänkbara

Jag hade lovat mig själv. Om så hela världen existens hängde på att jag skulle bli medlem så skulle jag aldrig bli det.
Men så tog nyfikenheten över och plötsligt var jag bara där.
Vad jag snackar om?
Facebook.
Jo, det är sant, jag är numer medlem på Facebook.
Det trodde jag aldrig.
Men jag måste medge att det är lite kul så här i början i alla fall. Men jag tvivlar på att jag kommer vara nån aktiv medlem.

Nu vet jag hur Johan Olsson, Anders Södergren och de andra svenskarna hade det på 15-kilometern i VM. Jag åkte fyra kilometer på skidor i dag utan att ha något fäste alls.
Snacka om att vara felvallad. Var grymt slitsamt.
Som sagt, Vasaloppet är bäst på TV.

Verkar som om det kan bli en hel del folk på söndag. Vore grymt kul om det verkligen blir så. Härmed uppmanas alla att ta sig till Solberghallen. Mamma Lena och pappa Kjell kommer från Habo för att se seriefinalen.

Californication är en otroligt bra TV-serie. Varje måndag 22.40 på svenska TV4. Missa inte.

Mullsjös P93:or kom fyra i SM i helgen. Skönt att framtiden är tryggad. Hoppas nu att klubben klarar att hålla sig i Superligan också.

Eftersom det här är en dag då jag gör helt sjuka saker kommer här ett erkännande jag aldrig trodde jag skulle skriva: Alex Ferguson kan vara den bästa manager som nånsin funnits. Läste nånstans att det sedan han tog över United har varit 196 coacher i de andra lagen i engelska högsta ligan. 196 stycken!
Helt sjukt och Sir Alex har inte bara överlevt de alla, han har pissat på de andra.
Ta Ligacupsfinalen nu i söndags till exempel. Han sätter ut ett lag som knappt Unitedssupportrarna känner igen spelarna i och så vinner de mot ett ordinarie Tottenham. Fergusson är inte bara en suverän lagbyggare, han verkar vara grym på att få ut sitt taktiska budskap till spelarna. Det spelar liksom ingen roll vem som spelar, alla är trygga i sina roller.
Ferguson är faktiskt lite av en förebild.

Det här är helt klart en blogg som innehåller allt det jag inte skulle skrivit på en normal dag.
Får skylla på att jag är sliten och yr efter skidturen med bakhala skidor....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oi oi, trodde jeg var dyp i perioder, men dette overgår alt. ÅRETS BLOGG :-)

Anonym sa...

her var det mye rart....

men visst er han fra scotland?

Gevi's kårner sa...

Gratulerer så mye med opprykk majestro sjögren!