18.11.07

En tung lördag - men ändå inte

Söndag morgon, dimma utanför fönstret. Vi torskade mot GIF med 4-3 o Sverige gjorde bort sig i Spanien.
Borde kanske ta mig en biltur och lyssna på Pavarotti igen.

Men konstigt nog är jag inte särskilt nedstämd. Framför allt inte efter vår förlust. Sättet vi genomförde den matchen på gjorde mig stolt som innebandytränare. Vi gjorde det riktigt bra, men hade faktiskt lite otur som inte fick med oss en poäng från matchen.

Matchen dömdes av ett tjeckiskt domarpar. De var ruskigt bra. Samtidigt ska sägas att jag varit mycket nöjd med domarstandarden i norska elitserien. Det är stor skillnad mot hur det var i division I. Men det här tjeckiska domarparet var något extra, jag är mycket nöjd med deras insats.

Vad gäller Sveriges match mot Spanien vet jag inte vad jag ska säga. Jonas "motorsågen" Hermansson tycker att halva svenska laget ska skjutas, men så långt vill jag nog inte gå. I stället är det bara att konstatera att Sveriges lag inte är så bra och att det är fantastiskt att de tar sig till alla EM- och VM och där faktiskt till o med går till slutspel.
Ser man till startelvan mot Spanien är det bara fem spelare som är helt ordinarie i sina klubblag. Två av dessa spelar i allsvenskan (Andersson o Svensson), en i ett franskt mittenlag (Hansson) o en på fel position (Mellberg). Det är bara Zlatan som är en internationell storspelare.
Det får vi inte glömma.

Synd bara att inte Norge går till EM.

Ser just nu finalen av Mastersslutspelet i tennis. Måste bara säga det igen. Roger Federer är kung.

På tal om stora spelare hoppas jag inte ni glömmer bort att Dream Team har match i dag. 15.00 i Solberghallen är det som gäller. Jag känner mig grymt laddad.

I går fyllde både min syster Anna och Linkos syrra år. Stort grattis till båda!
Förresten fyllde även min gode vän Lars syster Katarina år i går så hon får ett grattis hon oxå.

Har ju lovat att avsluta mina bloggar med en fem i topp-lista.
I dag är listan mina fem favoritfotbollsspelare genom alla tider:

1) Zico
2) Alessandro Del Piero
3) Roberto Baggio
4) Robbie Fowler
5) Stefan Schwartz

Ha det!

Ingen kommentarer: