15.11.07

Försenad

Tidig torsdagmorgon när detta skrivs.
Var nämligen utan internet i går så därför blev jag lite sen.

Otroligt tung förlust i tisdags kväll hemma mot Tunet. Vet inte vad det var med oss, men vi såg otroligt håglösa o viljelösa ut.
Jag är en dålig förlorare, men i tisdags mådde jag extremt dåligt. Först efter att ha kört omkring nästan en timme i bilen o lyssnat på Pavarotti mådde jag lite bättre.
Dessvärre kände jag mig lika nedstämd när jag vaknade på morgonen dagen efter.
Faktiskt nära att jag låg kvar för att deppa hela dagen.
Till slut bestämde jag mig för att gå till jobbet och det gjorde jag nog rätt i.
Jag har nog världens bästa jobb. Att få komma till ett gäng ungar som mer eller mindre kastar sig på dig direkt när du kommer till jobbet kan lindra den djupaste av depressioner.

Ni missade väl inte min bonusblogg i lördags?!
Det blir fler sådana. Ska börja blogga lite oftare.
Men onsdagar är fortfarande den fasta dagen (om nu internet funkar då vill säga!).

I den bloggen tipsade jag om spel på Queens Park Rangers. De ledde faktiskt fram till 88:e minuten. Surt, sa räven.

Fullt upp den närmaste tiden. I kväll ska jag efter vår träning hålla i damträningen, i morgon kväll ska det ut o ätas med jobbet och så är det ju match mot GIF på lördag. O efter det blir det att ta på sig Sverige-tröjan och jobba in en poäng borta mot Spanien så att EM-resan kan bokas.

På söndag tänkte jag göra comeback i Dream Team. Lite spänd på var Bosse placerar mig den här gången efter min succe som forward i träningsmatchen mot guttelaget senast.

Misstänker att Jonas, 15 månader gammal, kommer att bli en mycket sympatisk person som vuxen. Varje gång han gråter tar jag nämligen upp honom och sjunger "You´ll never walk alone". Då slutar han att gråta med en gång. Blir inte han Liverpoolsupporter fattar jag ingenting!

Nej, må dra till jobbet. Blev en tråkig blogg, men får skylla på den tidiga timmen.
Till slut tänkte jag bara införa en grej i bloggen, nämligen en fem i topp-lista. Ska framöver försöka ha en lista i varje blogg.
Börjar med att lista de fem bästa filmatiseringarna av Astrid Lindgren-böcker:
1) Emil i Lönneberga
2) Ronja Rövardotter
3) Vi på Saltkråkan
4) Rasmus på luffen
5) Bröderna Lejonhjärta

Ha det!

Ingen kommentarer: