21.11.07

Skam eller glädje?

Lite av ödesdag för svenska landslaget i fotboll i kväll. Det är nu eller aldrig som laget ska ta sig till nästa års EM-slutspel.
Jag har haft mina tvivel under vägen, men missar de nu är det fan skandal.
Gillar faktiskt iden med en 4-5-1-formation med Källström som släpande forward. Ryktet säger nämligen att Sverige ska spela så.
Intressant.

Inte lika intressant att Börre o kompani kallat till möte i kväll 17.30. Varför ska jag alltid på möte när Sverige spelar?
Nåja, hoppas hinna till andra halvlek i alla fall.

Beep-test på träningen i går. Var väl så där nöjd med resultaten. Men Simen Bendiksens 14-1 är mer än godkänt.

Landskamp på måndagsträningen. Helt otroligt förlorade vi både i fotboll o innebandy. I fotbollen först efter en dramatisk straffläggning, men i innebandyn var vi chanslösa.

Uttrycket "kissa på motståndarna" används ju ganska ofta för att förklara hur överlägsna man faktiskt är. Nu vet jag hur det är att bli kissad på. På riktigt.
Det är inte bara fördelar med att vara barnehageassistent....

Inte bara grymt spännande fotboll i kväll. Det är även derby i svenska innebandyettan mellan mina två gamla klubbar Mullsjö o BIF Fagerhult. Tur att mamma Lena o pappa Kjell är på plats så man kan få direktrapporter.

Fick ingen bra start på veckan. Gjorde nämligen något jag aldrig tidigare gjort. Jag försov mig. När jag vaknade på måndagsmorgon 09.25 skulle jag varit på jobbet 55 minuter tidigare. Löste sig hyfsat i alla fall.
Givetvis har jag köpt ny väckarklocka. Satsade på Phillips Wake Up Light för 1400 kronor. Så numer vaknar jag till solljus o fågelkvitter.

Just den väckarklockan spås faktisk bli årets julklapp i Norge. I Sverige är det ju GPS som fått samma titel. Jag har båda.
Snacka om att vara inne.

Fullt upp i helgen. Födelsedagsfest hemma hos mig på fredag och så den stora avslutningsfesten för Fox på lördag.
Blir nog inget dream teamspel för mig på söndag....

Så till sist en topplista.
De fem bästa innebandyspelare jag har tränat (tar alltså inte med nån jag fortfarande tränar).

1) Mathias Forsberg, Hide-a-lite Mullsjö
2) Andreas Elf, Jönköping
3) David Gillek, Jönköping
4) Torbjörn Lindsten, spelar inte längre
5) Alexander Bergström, Jönköping

1 kommentar:

Anonym sa...

Det står på forsiden her; "Vis hele profilen min" Jeg har desverre bare en liten bærbar pc, så å få Sjøkan i profil på den, er halt klart helt umulig!

Ser du ikke tar med noen du trener på topp 5 listen din, men det hadde vel uansett ikke vært noen der som hadde kommmet inn på listen ;)