28.11.07

Grattis Gillek, Fanu, Chris o Jaxx

Hallå hallå.
Det här är en stor dag för den här bloggen. Fyra av bloggens trogna läsare har blivit uttagna i innebandylandslag. En av dessa till svenska innebandylandslaget.
Så, därför, ett stort grattis till David Gillek.
Som jag berättat tidigare hade jag förmånen att träna honom i tre säsonger i Mullsjö AIS och jag var dessutom den som höll i förhandlingarna när han såldes (alltför billigt) till Helsingborg. Därför känns det lite extra nu när han helt välförtjänt får chansen i landslaget.
Ni ska veta att Gillek gått den långa och tuffa vägen. Han ratades av distriktskaptenerna (undrar om de är nöjda med det i dag) och kom heller aldrig med i U19.
Men nu är han där han hör hemma. Bland världens bästa innebandyspelare.

Men oxå ett jättegrattis till bröderna Jaksland och Fanu som alla tre ska vara med på nästa norska landslagssamling. För deras del handlar det inte om några landskamper, men bara att de är med i en trupp känns stort för mig som tränare.
Grattis, gutter!

Fyllde år i lördags.
Förra året höll jag en låg profil och gick på bio ensam på min födelsedag. I år hade jag bjudit in ett gäng till lite middag o öl på fredagskvällen.
Med tanke på hur dåligt jag mådde på lördagen blir det nog bio nästa år igen.
Fast grymt kul var det och tack alla ni som gett mig presenter och skickat sms, eller ringt och grattat mig.
Det värmer!

Bäst på TV just nu: Traveler på femman, torsdagar 21.55. Grymt spännande!

Första advent på söndag. Dags att ta fram julpyntet och framför allt dags att köpa julkalender. Tittade på en i dag, den kostade 160 kronor.
Lite dyrt kanske, men kan man köpa en väckarklocka för 1400 så.

Förresten har Kingen en likadan väckarklocka som jag.
Han är inte så dum för att vara värmlänning, trots allt.

Senast damlaget spelade match höll jag i sista träningen för laget. Dumt att ändra på ett vinnande koncept så på torsdag blir jag damtränare igen. Kul!

Tror ni det var tråkigt att se matchen Newcastle-Liverpool tillsammans med Newcastlesupportern Manne?
Det var det inte. Det var nästan så att baksmällan botades.

Liverpool på TV i kväll igen. Ny ödesmatch i Champions league. Får vi be om 8-0 igen?!
Och hur ska det gå för Rosenborg.
Att skaffa Viasatabonnemang var ett bra beslut.

Har gett upp Liverpool i FM förresten. Nu är det Atletico Madrid som gäller. Grymt kul att spela med dem! Ta det som ett tips.

Så till sist en lista.
De fem i mitt tycke bästa låtarna just nu:
1) Bruce Springsteen: Thunder Road (inte direkt ny, men alltid etta på en sån här lista)
2) Westlife: Already There (från nya skivan, hur bra som helst!)
3) Lars Winnerbäck: Om du lämnar mig nu (vilken text!!)
4) Plain White T's - Hey There Delilah
5) Magnus Uggla: Du och jag mot hela världen (Uggla på sitt allra bästa balladhumör)

Ha det!

1 kommentar:

Unknown sa...

Et stort grattis i ettertid til deg Sjøkan. Håper jeg er unnskyldt, men min yngste har faktisk fødselsdag på samme dag som NOR 92's A-trener! Derfor feiring i tre dager til ende :) Like slitsomt for meg på Lekeland som for deg på lørdag :)