9.12.07

Glad trots finalförlust

Bloggade ju förra söndagen så då kan jag göra det den här veckan oxå!

Trots spelledigt med A-laget har det varit massa innebandy för mig. Hade ju förmånen att vara med som ledare kring Buskeruds guttelag i NM för kretslag.
Trots att vi bara har i stort sett Nor och Drammen att välja spelare från och kom till turneringen med en Drammenspelare och resten från Nor tog vi oss till final.
De flesta andra kretsar har ju betydligt fler spelare att välja på så vår bedrift var verkligen stor.
Grymt bra jobbat, guttar!

Personligen kul för mig oxå. Dels för att jag fick jobba samman med en av mina företrädare i Nors A-lag, Caj "Kingen" Holm. Det har varit spännande och lärorikt. Tack, "Kingen".
Kul oxå att vara med i slutspel, det var jag inte bortskämd med när jag var distriktslags-tränare hemma i Sverige. Tre gånger ansvarade jag för Västergötlands 15-åringar och tre gånger floppade vi. Inget slutspel där, men i Norge har jag redan fått vara med i två kretslags-slutspel.
Jag älskar Norge!

Fantastisk stötteapparat kring guttelaget i helgen. Helt enormt stöd och uppbackning med leverans av mat och annat från mängder av engagerade föräldrar.
Det uppskattas!

Själv skämde jag dock ut mig rejält. Gruppspelet avgjordes nämligen på målskillnad. När vi spelat färdigt vår match var det några minuter kvar i en annan för oss avgörande match, Akershus mot Sör-Tröndelag. I min iver och nervositet fick jag ett utbrott på domarna och skrek att Akershus hade sex spelare på banan. Jag ville ju att de skulle få en utvisning.
Vad jag dock missade var att de tagit ut sin målvakt. Inte så konstigt då att de hade sex utespelare.
Det var otroligt pinsamt och min ansiktsfärg blev nog ett tag lika röd som vår fina träningsdress.

Tur att domare Ronny var vaken och inte gick på mitt skrik. Han accepterade också min ursäkt och vi kunde skratta åt det senare.

Det är lov att göra bort sig i bland, eller hur, Liverpool?
1-3 mot Reading!
Hur är det möjligt?!

Landslag och Norspelare verkar inte höra ihop. Till helgens landslagssamling hade vi fått med tre spelare. Det blev dock bara en som kunde vara med. Jaxx skadade sig i matchen mot Sveiva i tisdags medan Fanu halkade i trappan på väg till landslagsträningen i lördags.
Snacka om otur!
Samtidigt kan sånt bara hända Fanu.

I veckan ska jag på kurs i Oslo tre dagar. Alltid kul att komma in till huvudstaden.
Kanske något att blogga om på onsdag.

Hörs då!

Ingen kommentarer: