19.12.07

Om nissar, besøk o en missad straff

Fem dagar till julafton.
Kan lova att det märks på barna i barnehagen. De är ganska högt uppe för att uttrycka det milt. Blev väl inte bättre av att vi i dag hade nissefest och julenissen kom med choklad o tablettask. Lägg till att det var saft till gröten så förstår ni att sockret satte extra fart på barnen.
Såna dagar är man glad att man har tidigvakt.

Samtidigt ska det sägas att det är något extra att se 40 barn utklädda och pyntade till små tomtar. Lite då man förstår vad julen betyder.

Har nu bott i Norge i snart ett och ett halvt år. Och fortfarande har jag inte vunnit en fotbollsmatch mot norrmän. Nytt försök på träningen i måndags. Blev denna gång helt felplacerad i mål i andra halvlek, men lämnade min plats för att kvittera i slutsekunderna.
Gjorde även min plikt i straffläggningen.
Till skillnad mot vissa andra. Har inte nämn några namn, kapten Nilsson!

På tal om kapten Nilsson fick han faktiskt vinna en match i Tiger Woods i veckan. Han slog hole in one och jag puttade sämre än jag spelar minigolf (då förstår nog många hur dåligt jag puttade). Räknar med revansch nästa gång!

Har syster Anna på besök den här veckan. Hon har gjort det till lite av en tradition att julhandla här i Drammen. Ska ta med henne till Buskeryd storcenter nu i eftermiddag. Säkert inte så mycket folk som julhandlar nu.
Känner själv att om jag handlar nåt i dag är tidigt ute. Brukar som regel handla allt dan före julafton jag.

Såg Balrog-Jönköping i måndags på TV:N (tack semestrande Manne o Miriam för lånet av inspelningsbara DVD:n). Fy vad dåliga JIK var. Inte ens Gillek (grattis till landslagssuccén!) kom upp i normal standard.
Hoppas de spelar bättre på fredag. Då bänkar jag mig i Idrottshuset i Jönköping för att se kampen mot Warberg.

Förlorade själva tungt mot Fjerdingby. Nu börjar Kverneland o Fredrikstad flåsa oss i nacken.Tycker dock fortfarande att spelet blir bättre o bättre. Min tanke och mitt mål har hela tiden att vi ska vara som bäst efter jul, liksom vi var förra året. Hoppas jag får rätt.

Invägning på träningen i tisdags. Den som vid nästa vägning, 2 januari, gått upp mest blir utnämnd till årets julgris. En av få tävlingar jag inte vill vinna!

Nu har ju serien vänt. Min favorit till seriesegern är helt klart Sarpsborg. De har det mest kompletta laget och är tunga att möta. Känns som om de tar det i år.
Är rädd att Fjerdingby blir slitna efter Europacupen, stort lycka till där, och åker på några smällar efter jul.

Är coolast på dream team. Men långt i från bäst. Fy vad dålig jag var i matchen i lördags.Blev alltså inget spel i A-laget för mig.
Får se om tränaren ger mig chansen mot Sarpsborg...

Årets flopp: Slutet på serien Traveler. Det slutade med en sprängd bil och att huvudpersonerna löpte iväg. När sedan TV-hallåan berättar att det aldrig spelades in någon andra säsong blir man inte direkt glad.
Hur kan Kanal 5 visa en serie som de vet de inte kan visa färdigt!
Skandal var ordet, sa Bull.

Ska försöka blogga en gång till före jul.
Hörs då!

Ingen kommentarer: