2.12.07

Om EM-lottning, time-outs och annat

Hallå hallå!
Tänkte bjuda på en liten helgblogg.

Först konstaterar jag att man får åka till Innsbruck (stavas det så) i sommar. Det är ju där Sverige spelar sina EM-matcher och nån match ska jag se live även i detta mästerskap.
Lottningen då med Spanien, Ryssland och Grekland som motståndare?
Inte den värsta, men varken Ryssland eller Grekland ska underskattas. För mig var det här den näst värsta gruppen efter den med Italien, Frankrike, Holland och Rumänien.
De svenska spelarna måste vara helt på topp.
Nej, jag håller en negativ inställning till Sveriges chanser.
Men en sak vet jag, Sverige har mycket större chans att vinna EM än vad Norge har....

Hade kapten Nilsson på besök i fredags kväll. Piskade upp honom i tennis på playstation innan jag slarvade bort segern i golf.
Snart dags för revansch hoppas jag!

Äntligen DVD på bussen i går. Nilsson tog med fantastiska rullen "Miracle". Tror den sporrade oss till att göra den stormatch vi faktiskt gjorde mot Greåker.
Tyckte nästan det var synd att vi inte var dåliga för då kunde jag gjort som coachen i filmen. Hållt spelarna kvar i hallen för flrera timmars fys.
Nån gång ska jag göra så med ett lag jag tränar.

Fast efter matchen mot Greåker kanske det var jag som borde fått straffträning. Med en och en halv minut kvar stod det ju bara 8-7 till Greåker. Då tog jag timeout och plockade ut en toppad femma.
Det gick inte så bra.
Tror jag ska börja göra som Fjerdingbys Urban Nilsson i fortsättningen. Att ta timeout så tidigt som möjligt.
Blir intressant och se om jag lyckas ta time out före honom när vi möts 16 december.

Vad gillar ni den nya layouten på bloggen förresten?
Gå gärna in på de länkar jag har här vid sidan. Kan lite extra rekommendera Per Nordströms blogg. Han bjuder på många fantastiska innebandyskrönor. Gå in o läs!

Nej, nu ska jag göra mamma Lena stolt. Nämligen genom att adventspynta lite. Undrar var jag lagt adventssljusstaken.
Adventskalender har jag i alla fall skaffat. Eller rättare sagt två. En med Kinder-choklad och en skrapkalender.

Ha det till onsdag då jag bloggar nästa gång!

Ingen kommentarer: