5.12.07

Springsteen är och förblir The Boss

Hallå hallå!
Onsdag och bloggdags igen!
Har annars ganska fullt upp i dag. Snart kommer "Kingen" hit. Då ska vi lägga upp planerna inför helgens kretslags-NM med guttelaget. Jag ska assistera "Kingen" i helgen och glädjer mig att få jobba samman med denne värmländske Nor-legend.
Ni har väl förresten inte missat hans spännande omröstning på bloggen "Kingen kverulerar", gå in på länken här intill!

Grymt tung förlust mot Sveiva i går. Återigen gör killarna en grym insats. Att vända 3-7 till 7-7 mot Sveiva och på det sättet vi spelar gör mig som tränare stolt. Inte minst är jag, liksom kapten Nilsson noterar i sin blogg, stolt och imponerad över hur vårt unga lag kan spela så här bra.
Helt klart är att Nor-framtiden ser ljus ut och jag hoppas verkligen att vi kan hänga kvar i år. Då tror jag att det kan bli riktigt bra nästa år.
Jag har ända sedan jag flyttat hit jobbat efter en fyraårsplan i mitt huvud och än så länge följer vi den.

Missade Springsteen i Oslo i går eftersom vi ju hade kamp. Men till sommaren kommer han igen. Prövade först i går att få biljetter till en av konserterna i Sverige och lyckades faktiskt med konststycket att komma fram på internet.
Då visade det sig att jag var tvungen att vara uppkopplad mot internetbanken. Inte så lätt att komma åt internetdosan när man var på jobbet så där rök den chansen. Snacka om att vara nära, men ändå så långt borta.

Det värsta var att jag gjorde samma misstag i dag när jag skulle jaga biljetter till Springsteen-konserten i Norge. Även norska billettservice krävde att man hade dosan med sig, vilket jag inte hade. Men tack vare världens bästa chef, Wenche, så löste det sig. Så tisdag åttonde juli åker jag för att se min tionde Bruce Springsteen-konsert. Det glädjer jag mig till!

Kapten Nilsson säger i sin blogg att han är stolt. Undrar om han är lika stolt över sin lärljunga i Tiger Woods-spelet på playstation. Helt klart är att han är en bra lärare i vart fall. Han behövde bara visa mig en gång hur man gör så kunde jag krossa honom. Vann senaste rundan med nio slag.
Tack för lektionen, Nilsson!

Solklar lista i dag.
De fem bästa Springsteen-låtarna (sjukt svårt dock):
1) Thunder Road
2) The River
3) Loose Ends
4) Jungleland
5) Incident on 57th Street

Ingen kommentarer: