20.3.08

I Norge är påsken på riktigt

Hej hallå!
Ursäkta att jag är en dag sen. Har egentligen inget att skylla på mer än påsken.
Och här i Norge är det verkligen påsk på riktigt. I dag är det röd dag och på många håll var det halvdag i går. Själv var jag ledig då vårt dagis höll stängt.
Som sagt, i Norge kan man fira påsk.
För min del handlar det dock inte om att åka upp till nån stuga i
fjälen, åka skidor samt äta apelsin och kvicklunch.
Riktigt så norsk har jag inte blivit ännu.

Men några påsktraditioner blir det för mig också. På fredag ska jag o Klara gömma ägg och på lördagen blir det påskbord med Klara o Hanna.
Det ser jag fram emot.

I går var det påskhandel samt husbyggande som gällde. Var nämligen och såg Jaxx nya hus. Det låg riktigt fint och är riktigt stort. Som den gamle snickarson jag faktiskt är hjälpte jag till i några timmar.
Men mina snickarkunskaper är ganska begränsade så särskilt mycket hjälp var jag nog inte.
Men jag är bra på inflyttningsfester så där kan jag gärna hjälpa till, Jaxx.

Ni kanske har synpunkter på att jag inte skriver något om Modo under det här slutspelet. Det kan ni ha, jag kommer inte skriva om de i fortsättningen heller.

Imponerande vändning av Warberg mot Balrog i tisdags. De ser grymt starka ut, men jag sätter fortfarande frågetecken till att de håller hela vägen i år.
Tipset mitt är fortfarande Storvreta, men då måste de få hål på Täbymålvakten Daniel Ramsin i kväll.

Hörs i helgen!

Ingen kommentarer: