16.3.08

Vårstämning

Inte utan att man går o nynnar på gamla schlagerdängan med den oförglömliga gruppen The Pinks. "Att samlas kring den här statyn är en grej som sker spontant. När jag vandrar nerför avenyn är det vårstämning i stan".
The Pinks, en grupp att minnas.

Faktiskt så fint väder i dag att jag haft lite dåligt samvete för att jag inte lämnat lägenheten. Men jag har haft mycket annat att göra. Som att se Fulham-Everton, filmen "National Treasure 2" och Manchester City-Tottenham. Och sist, men inte minst daminnebandykvartsfinalen mellan Pixbo o Falun.
Med så mycket att göra hinner man inte njuta av någon vårsol.

Pixbo-Falun var faktiskt en riktigt bra innebandymatch. Har annars inte sett så väldigt många damelitseriematcher, men det jag såg i dag gjorde mig imponerad. Imponerades också av de kvinnliga domarna. De var grymt bra.

I Norge rullar slutspelet på. Verkar få rätt i mitt tips om GIF mot Sveiva. Lite överraskande att Slevik slog ut Greåker i tre raka. Jag tyckte Greåker gjorde fel val som tog Slevik före Sveiva, men att de skulle åka i tre raka var väldigt överraskande.
Själv såg jag andra matchen mellan Fjerdingby-Tunet i fredags. En bra slutspelsmatch med mer kamp än skönspel. Tunet gjorde det bra, men fick till slut ge sig och nu tror jag Fjerdingby avgör i kväll.

Det mest skrämmande med norska slutspelet är annars att det drar ut så på tiden. Mötena mellan GIF-Sveiva o Sarpsborg-Sagene tar nu paus helt över påsk. Vad är det frågan om?!
Smått pinsamt att en sport på högsta nivå måste ta hänsyn till högtider. I mitt tycke hade det absolut kunnat vara matcher under veckan, men tydligen inte i Norge.
Helt sjukt att spela två matcher under en vecka och sedan ta uppehåll i nästan två veckor.
Bara i Norge, mina vänner, bara i Norge.

Så till svenska melodifestivalen som jag såg tillsammans med Fredrik, Manne, Mattias, Klara o Hanna.
Kul att Sanna Nielsen fick flest röster av svenska folket, men det skyller jag lite på röstsystemet. Att det fortfarande går att ringa o rösta när man sett hur juryn röstat tycker jag är fel. Nu när Charlotte Perelli ledde så stort tror jag många struntade i att ringa. Det är möjligt att jag har fel (fast det har jag nästan aldrig), men hade man inte fått veta hur juryna röstat hade Charlotte fått flest röster av folket också.
Nåja, rätt låt vann ju till slut.

Vi hörs på onsdag. För den här bloggen tar inte påsklov. Det lovar jag.

Ingen kommentarer: