26.3.08

Vardag igen

Blev dessvärre ingen blogg under helgen som gick.
Njöt helt enkelt för mycket av den långa påskledigheten.
Jag lämnade inte lägenheten många gånger, kan jag säga.
Upplevde ändå en hel del trevligheter som förfest med singstar (som precis som vanligt inte var anpassat för min sångröst) tillsammans med Tobbe, Veronika, Jaxx o Veronica. Måste givetvis även nämna påskmiddagen som jag, Hanna o Klara både lagade o åt tillsammans.

Nu är påsken över och då har NM-slutspelet kunnat dra igång igen. Som väntat vann Sarpsborg mot Sagene och tog sig därmed till semifinaln. Bara en plats kvar där nu och även om Sveiva vann efter sudden i går tror jag GIF drar det längsta strået. Men det kan mycket väl bli fem matcher, något jag sa redan före den här serien drog igång.

Dock fick jag fel i år igen när det gäller vem som ska vinna SM-slutspelet. Storvreta åkte ju ut mot Täby. Detta Täby som jag bara inte kan bli klok på. De matcher jag sett med dem i grundserien har inte gjort mig imponerad, men uppenbarligen passar deras spel i slutspel.
De har dels helt rätt vinnarskallar i truppen och har dessutom ett rakt och vägvinnande spel som passar i täta matcher. Täby krånglar inte till det utan spelar relativt enkelt. Och enkelt är oftast det geniala.
Dessutom har de en tränare i Magnus Jäderlund som vågar coacha laget på ett ovanligt, men lyckosamt sätt.
Jag hade aldrig själv coachat så som han gör, men så är jag ju tränare i norska division I och han i svenska Superligan också.....

Svenska filmen "Solstorm" var överraskande bra. Inte minst det perfekta slutet gillade jag.

Tippar säkert fel igen, men jag har en känsla av att Pixbo kan skrälla mot Warberg. AIK-Täby vågar jag bara inte våga tippa, men som jag sagt tidigare har AIK en slutspelsväxel att lägga i. Så måste jag tippa sätter jag slantarna på att AIK möter Pixbo i finalen den 19 april.

Vintern har kommit tillbaka och det gillar många av ungarna. Var i dag på en fantastisk tur med 15 barn samt Inggunn o AnneLise. Tack för turen till er!

Helgen är fullspäckad. Tigers Cup avgörs ju i helgen och det blir många timmar som speaker för min del. Men det blir bara kul. Innebandy är trots allt det bästa jag vet.

Hörs nån annan gång!

Ingen kommentarer: