14.5.08

Seriedebuten avklarad!

Hade egentligen tänkt blogga i helgen, men långhelg som det var här i Norge (här firar man fortfarande annandag pingst) hann jag inte med.

Mycket har hänt sen sist. Henke Larsson blev klar för EM, givetvis är det hur stort som helst, men samtidigt är jag tveksam till vilken roll han kommer få. Men är Zlatans skada värre än man tror är det grymt bra att ha Henke i truppen.

Tycker annars uttagningen av Henke tagit bort uppmärksamheten från truppens stora skandal. Att Daniel Andersson kom med är ett hån mot all svensk idrott. Som det är nu känns han som andraval på sin position oavsett om Linderoth är frisk eller inte och då menar jag att det vore bättre att ta med en upcoming man som Rasmus Lindgren för att vara med o lära. Han spelar ordinarie i Ajax, Daniel Andersson spelar i Malmö FF. Behöver jag motivera mera?

Dessutom tycker jag inte Marcus Albäck ska vara med i truppen. Han känns också som fjärde, kanske femte val på sin position och även där menar jag att ett ungt alternativ varit bättre. Då tänker jag givetvis på glödhete Markus Berg.

Helgen tillägnades en hel del grillning. Först själv på fredagen, sen samman med Manne, Rikke o Bibbi.
Söndagskvällen var det Jörn Bendiksens grill som gick varm. Där stod Mette, Trine, Matta, Simen, Svein o så Jörn för trevligt sällskap.

Annars var det trav som gällde på söndagen. Var på plats på Oslo Grand Prix och njöt i solen av en underbar tävlingsdag. Det var faktiskt första gången jag riktigt saknade travtävlingarna hemma. Nu längtar jag till Axevallas trippeltrav.
Förresten vinner Exploit Caf Elitloppet bara så ni vet.

Måndagen innebar först en tennismatch mot Hultan där jag var grymt nära att vinna, men 5-2-ledning i tredje set hjälpte inte. Hade faktiskt två matchbollar vid ställningen 5-3, men det sket sig.

Tydligen var det ändå bra nog för att få spela seriepremiär med Mjöndalen TK:s andralag nu i kväll. Fick spela dubbel samman med Hultan och det slutade faktiskt med vinst. Tyvärr förlorade laget med 5-1 så vår vinst var den enda. Kanske innebär att jag får nytt förtroende?!

Det viktigaste med att Sverige slog Tjeckien var att vi gick längre än Norge i hockey-VM. Hade inte pallat att vi gått lika långt.

Till helgen ser jag fram emot att fira 17 maj för första gången.
Ska försöka att hinna med en blogg oxå!

ha det!

Ingen kommentarer: