4.5.08

"Nu är jag för gammal för det här rummet"

En tuff, men fantastiskt kul vecka är över.
Hemma från Falun, men fortfarande i Sverige hos mamma Lena o pappa Kjell.
Tidigt måndag morgon drar jag till Norge igen och på kvällen drar vi i gång försäsongen.
Jag känner mig grymt taggad. Länge sen jag kände så här inför en försäsong, men som jag sagt tidigare. Det här ska bli en bra säsong.

Allt i Falun var kanon. Att stå i en monter tio timmar om dagen kanske inte låter så kul, men i sällskap med David "sover valen?" Gustafsson, Foppa, Fagerberg och Faluns stolthet Labbe blir det inte tråkigt.

Tycker det är otroligt kul att få träffa så mycket människor man gör på en cup och dessutom är jag imponerad av arrangemanget. Spelare o ledare i IBF Falun verkar ställa upp till 100 procent och trots det tuffa jobbet bjuder de alltid på ett leende.
Kul!

Och så fick jag äntligen träffa en av mina absoluta favoritbloggare Per Nordström live. Han var ju tävlingsledare för hela cupen. En otroligt trevlig man, men han såg inte alls ut som jag hade föreställt mig honom.

Lever egentligen alltid efter mottot "det som händer på ön stannar på ön" eller i det här fallet "det som händer i Falun stannar i Falun", men en liten anekdot från en av utekvällarna måste jag berätta.
Efter en blöt kväll på Harrys hamnade jag o David med två tjejer (som max var 20 år) på Davids rum. Bra musik och lite snack i en kvart, sedan fäller den ena tjejen den oförglömliga kommentaren: "Jag är för gammal för det här rummet". Och så gick båda tjejerna.
Nog för att jag dissats många gånger i min karriär, men på grund av att en tjej som är cirka 15 år yngre än mig tycker att hon är för gammal, nej den har jag aldrig hört förut.

Träffade förresten Fox uppe i Falun oxå. Hann både med att se honom spela och skåla tillsammans med han.
Kul.

Hur många är det egentligen som bryr sig om hockey-VM?
Alla ni räcker upp handen nu.
Trodde väl det. Inga händer.

Kul att Jaxx skötte sig i landslagsdebuten. Om jag förstått det rätt skötte han både framförandet av nationalsången inför de andra lika bra som spelet på plan.
Härligt!

Fick rätt om att matchen skulle sluta 1-1, men i förlängningen var Chelsea lite för vassa. Har förstått att en del skyller på domarn, men jag köper inte det. Chelsea var värda att vinna.
Nu hoppas jag de vinner finalen oxå.

San Jose är på väg mot tidernas vändning mot Dallas. Tungt för mitt tips i så fall, men kanske bra för Tre Kronor. Finns ju en o annan svensk i Dallas.

Höll ju på att glömma. Stoke till Premier League. Så härligt.
Nu bokar vi väl en resa, Bendiksen?!

Ha det så hörs vi på onsdag!

Ingen kommentarer: