28.5.08

Tankar en onsdag i maj

Onsdag och jag tänkte faktiskt blogga i tid för en gångs skull.
Är hemma igen från de norska fjällen och storkonferensen på Storefjell hotell. Har haft en fantastisk helg.
Tack alla Kanvasare för detta. Och inte minst tack till er på Paletten för att jag fick åka upp en dag före. Det var ett bra beslut.
Tack, Monika och ni andra!

En av de saker jag uppskattat mest här i Drammen under mina snart två år här är skidsprinten i mars. Nu blir det inget av den. Och enligt Drammens Tidene är svenske kungen en av de som satt stopp. Planerna var nämligen att skippa sprinten i Stockholm för att kunna ha den i Drammen, men tydligen ska Kung Calle satt stopp för detta.
Och honom funderade jag på att ha som svärfar en gång i tiden....
Fy dig, kungen. I dag är jag inte stolt över att vara svensk.

Däremot hoppas jag vara det när fotbolls-EM drar igång. Men som vanligt är jag pessimistisk. Framför allt sätter jag frågetecken för backlinjen. Den håller långt ifrån bra internationell klass.
Framåt ser det väl ändå hyfsat ut. Om nu bara Zlatan är skadefri och för en gångs skull presterar i ett stort mästerskap.

Björn Eidsvågs "Alt du vil ha" är en av de bästa sånger jag vet för tillfället. Fantastiskt vacker.

Skulle egentligen spelat tennismatch för Mjöndalens TK i dag, men den blev flyttad. Får nöja mig med tennis från franska öppna på TV i stället. Ser just nu en spännande match mellan Hernandez och hemmahoppet Mathieu, tränad av legenden Mats Wilander. Ser ut som om Matihieu vinner och kan han börja spela lite smartare kan han mycket väl bli en man för den absoluta världstoppen i framtiden.

Landslagssamling för norska innebandylandslaget i helgen. Tydligen ska det göras massa tester. Min fråga är varför?
Vad säger egentligen tester som görs månader efter att den förra säsongen slutade? Och framför allt, är detta något som ett landslag ska syssla med.
Nej, sätt högre krav till klubblagen och få till en bättre dialog mellan förbund och klubblag säger jag.

Till sist ett stort grattis till pappa Kjell som ju hade födelsedag i söndags. Det glömde jag nämna i min förra blogg.

Hörs snart igen!

Ingen kommentarer: