5.1.09

Nytt år - nya möjligheter

Får väl börja med om att be om ursäkt. Lovade ju att blogga hemifrån Sverige.
Jag höll inte det löftet.
Hade helt enkelt fullt upp med att träffa släkt, vänner, slappa, äta alltför mycket mat och godis, se femte säsongen av Beverly Hills.
Där har ni nämligen en kort summering av min Sverige-vistelse.
Som alltid är höjdpunkten att träffa familjen och gamla kompisar. Traditionsenlig nyårsbadminton med mig och Wulff mot Pelle och Victor stod givetvis också på programmet.
Får här be min partner Wulff om ursäkt för mitt dåliga spel. Jag var verkligen inte vass.

Mitt besök i Sverige var väldigt lyckat, men jag måste säga att det kändes bra att vara tillbaka på jobbet igen. Det finns en gräns även för mig när det gäller att slappa och se på TV.
Fast femte säsongen av Bevvan är grym. Nu hoppas jag säsong sex snart kommer på DVD.

Ända sedan fantastiska "Rumble Fish" har Mickey Rourke varit en hjälte. Det förändras inte i filmen "The Wrestler", det är en helt fantastisk personskildring om en före detta wrestlingstjärna. Den kommer på bio nån gång i mars tror jag, missa inte den!
Den innehåller dessutom en helt ny, specialskriven låt av Bruce Springsteen. Också den heter "The Wrestler" och det är faktiskt en av Springsteens bästa låtar nånsin.

Ett annat bra filmtips: "Righteous Kill", en annorlunda polisfilm med Al Pacino och Robert De Niro.

Ett filmtips till: "Sin City" på Blue Ray. Det här är en gammal film, men den är helt sjukt bra. Grymma skådisinsatser av exempelvis Bruce Willis, Mickey Rourke (som sagt, han är en hjälte), Clive Owen och Jessica Alba. Blir, som de flesta filmer, extra effektfull och bra på Blue Ray.

Innebandy så: Johan Ivarsson har fått sparken i Mullsjö. Oerhört för mig att ha en åsikt om saken då jag är kompis både med Ivarsson och några av de som nu gett han sparken.
Men jag tycker inte det känns helt rätt att sparka en person som betytt så mycket för klubben som Ivarsson har gjort.
Visst kan jag förstå behovet av förändring, men kanske borde Ivarsson åtminstone förvarnats lite. Så pass ärlig kan man väl vara mot nån som betytt så mycket?

Dessutom, har Mullsjö verkligen gjort det så dåligt att det är befogat att sparka tränaren? Alla, jag menar verkligen alla, tippade ju före säsongen att Mullsjö skulle komma sist. Halvvägs in i serien ligger de näst sist, är det verkligen så dåligt då?

Det verkar som om spelarna haft ganska mycket att säga till om i det här fallet och det kan väl vara ok. Samtidigt menar jag att de måste rannsaka sig själva. Jag såg två träningar under min vistelse i Sverige och allvarligt talad blev jag skrämd över den dåliga koncentrationsnivå som var under övningarna. Jag trodde att våra spelare hade dålig fokus, men så illa är det tydligen inte hos oss. Vad jag menar är att MAIS-spelarna måste ha lite självinsikt och rycka upp sig själva innan de gnäller för mycket på tränaren.

Nu hoppas jag verkligen det löser sig för MAIS och att laget håller sig kvar. Det är en grym match som börjar nu om bara några minuter. Vinst i dag mot Umeå känns som ett absolut måste.

För egen del drar vi igång igen i kväll. Grymt taggad inför den här vårsäsongen.

Är egentligen taggad för 2009 i allmänhet. Det finns ett par saker som gör att jag tror det här kan bli ett spännande år för egen del.

Ingen kommentarer: