30.11.08

Jag älskar innebandy!

Förra helgen hade jag en hyllning till min mamma. Nu är det dags att hylla innebandyn.
Innebandy är en helt fantastisk sport. För mig är det den ultimata sportblandningen när det gäller taktik och fart.
Det går grymt fort och är extremt små marginaler, men ändå är det en sport där man med taktiska drag kan påverka utgången av matcherna. Inte alltid, men ibland.

Genom innebandyn har jag fått uppleva och inte minst har den tagit mig till Norge. Inget jag ångrar direkt.

I helgen har förresten mitt förhållande med innebandyn varit intensivt. I fredags var jag spelande coach för Dream Team hemma mot OBV. Det slutade med seger, 8-6 för oss. Om jag hade någon del i segern var det nog som coach, inte som spelare. Har nu helt bestämt mig, blir inget mer spel för mig i Dream Team. Har helt enkelt insett att jag inte håller i division III.
Men det var kul att vinna, speciellt som Oddis och Tönning fanns i motståndarlaget. Matchen i matchen mellan mig och Oddis får väl sägas vanns av Oddis, han gjorde ju två mål (ett med låret faktiskt) och jag bara en assist (om man inte räknar min assist till ett av deras mål också).

Min innebandyhelg fortsatte med dammatch borta mot GIF i lördags förmiddag. Tjejerna gjorde på nytt en grymt bra kämpa insats, men till slut orkade vi inte stå emot ett bra motståndarlag och det blev förlust med 1-3. Kändes tungt faktiskt. På vägen hem stannad jag till och såg Berums Verk krossa Sola med 9-0.
Berums Verk, med den härlige liraren Kyle Pudas i spetsen, kan mycket väl ha ett lag för slutspel medan jag skulle bli mycket överraskad om inte Sola åker ur elitserien.

I dag har jag datat innebandyn två gånger. Först spelade damjuniorerna mot Mållös och där blev det 3-3. Tycker juniorerna bara blir bättre och bättre, ett grymt kul gäng att jobba med är det i alla fall!
Så slutade då en intensiv innebandyhelg med 5-5 för herrarna mot Fredrikstad. Kanske var vi lite slitna då detta var tredje matchen på en vecka eller så gjorde Fredrikstad oss dåliga, men vi nådde inte upp till helt normal standard i vårt spel. Är ändå ok nöjd med oavgjort.

Har med andra ord varit fullt upp i helgen, men trots all innebandy känner jag mig inte det minsta trött på den här fantastiska sporten. Nu laddar jag för en veckas träning och så blir det kretslags-NM i helgen (som distriktslags-SM) och så är det ju bara knappt två veckor tills jag drar till Prag för att se VM.
Har jag sagt att jag älskar innebandy?

Del Piero är ett fenomen. Han var sjukt grymt bra mot Reggina igår igen. Helt klart min största fotbollsidol ever.

Tusen tack Manne och Mattias för besöket i går och tack för födelsedagspresenten, en fjärrkontroll till Blue Rayspelaren på PS3. En helt fantastiskt bra present. Tusen tack!

Veckan som kommer innehåller inte bara innebandy. Den innehåller också ut och äta och gå på julkonsert tillsammans med damlaget/damjuniorlaget. Jag och 18 tjejer på restaurang och konsert. Kan bli intressant.

Hoppas jag hinner blogga på onsdag. Hörs då!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sjukt bra snack i tv-intervjun! För att citera vad en vis man sa till mig en gång - det är så jävla bra att man blir tårögd! =) Haha, du är min nya idol

MVH /Adde

Anonym sa...

"Har nu helt bestämt mig, blir inget mer spel för mig i Dream Team. Har helt enkelt insett att jag inte håller i division III."

Tull, du er like god som mange andre på DT.