23.5.09

Matchdags!

Hej igen. Har nu nästan gått en vecka av tiden här nere. Hemlängtan är fortfarande påtaglig, men samtidigt börjar jag komma in mer o mer i det här nere.
Framför allt tas jag om hand på ett väldigt profesionellt sätt. Jag behöver egentligen inte tänka på nåt utan allt är ordnat. Jag får lunch o middag varje dag (lunchen är världens största portioner, det värsta jag sett!) och jag kan egentligen säga till om vad som helst så fixas det.
Det hjälper givetvis till att hålla hemlängtan och saknade borta en del.

Och ikväll drar finalspelet igång. Bäst av tre matcher är det som gäller och jag har alltså haft fem träningar på mig att forma ett vinnande lag. Inte helt lätt när det till att börja med är omöjligt att lära sig polska namn och spelarna dessutom nästan inte kan nån engelska.
Att det dessutom bara använts västar på en enda träning har ju inte direkt underlättat för mig. Inte helt lätt att hålla koll på vem spelare som är i vilket lag.
Terje och Kjetil, var är ni när jag behöver er som bäst!?!?
Här hade ni haft jobb att göra, det kan jag lova!

Som jag berättat tidigare är innebandymattan i ishallen riktigt usel, men vi har faktiskt haft två träningar i en annan hall, med parkettgolv. Det var klar skillnad, men finalmatcherna kommer att spelas i ishallen, den har bättre publikkapacitet.
Känns lite synd då golvet verkligen är kasst. Märktes inte minst när vi tränade power play.

Hur matchen i kväll kommer att gå har jag ingen aning om. Helt klart är det här min största utmaning som innebandytränare. Är väldigt spänd på hur det ska gå att coacha under matchen med tanke på språksvårigheterna.
Har sett motståndarlaget Zarotka Nowy Targ (laget jag coachar heter Gorale Nowy Targ) på video och de ser faktiskt ganska vassa ut.
Vi slår helt klart ur underläge.

Ska försöka att blogga redan imorgon igen och berätta om matchen.
Hörs då!

1 kommentar:

Jarle sa...

Gin Dobre Sjøkan. Nå er jeg litt nysgjerrig på polsk innebandy. Hvor i landet spilles det, hvor mange lag/utøvere? Kanskje det polske landslaget blir å se i Exel Tiger Cup, eller laget du coacher :) Noen lag fra Szczecin området hvor jeg er på besøk noen ganger i året?