13.5.09

Spännande möten

Får börja med att be om ursäkt för min dåliga uppdatering. Har egentligen inget att skylla på, men konstaterar att jag inte är ensam om att vara dålig på att blogga. Kingen har visserligen vaknat till, men Jaxx o Tobbe bloggar inte direkt sönder Nor-sidan om dagen.
Tur att Marlene o Julianne håller Nor-bloggandet uppe.

Har haft en mycket ovanlig o intressant dag i dag. Har varit på HMS-kurs inne i Oslo. Ämnet var mangfold (mångfald) på arbetsplatsen och vi fick besök av tre personer som representerade varsin minoritetsgrupp i samhället.
Jag fick i tur och ordning träffa en muslimsk man, en kvinna som föddes som man men gjort en könsoperation samt en HIV-positiv person.
Meningen var att göra sig kvitt med fördomar och vi fick fråga personerna vad vi ville. Detta var sjukt intressant och jag lärde mig massor nytt som jag inte visste.
För exempel att det faktiskt finns medicin som hjälper mot HIV och AIDS.
På så sätt finns det ju sjukdomar som är mycket värre. Som cancer.
Fast självklart är HIV inget vidare heller.

Cathrine har varit piggare den sista tiden och då blir också jag på bra humör. Hon har nu klarat av ytterligare en cellgiftskur igår och idag och jag hoppas hon klarar denna bra också.
Eftersom påsken blev en helveteshelg gjorde vi en del saker vi skulle gjort då nu i lördags.
Och det går faktiskt bra att gömma påskägg även i maj.
Bara ett tips.

Norge kom sexa i U19-VM. Det oroar mig att man inte är lite närmare toppen och framför allt inte slår Lettland.
Ska egentligen inte uttala mig då jag inte såg några matcher, men Norge spelade ju inte med samma femmor någon gång i hela turneringen, det plockades väldigt i femmorna och det tror i alla fall inte jag är positivt under en turnering. I en lång serie är det ok att testa sig fram och variera lite, men i en turnering menar jag att man ska köra på det man tror på från början.
Men, som sagt, jag var inte där och det är alltid lätt att coacha från sidan.
Men min strategi som förbundskapten för Polen blir i vart fall kontinuitet.

Tidigt, tidigt, tidigt på söndag drar jag förresten till Polen för att vara där i 15 dagar. Ska scouta spelare och dessutom hjälpa ett lag i polska mästerskapen.
Känns lite nervöst, vet ju inte helt vad som väntar mig, men det ska bli kul också.
Hur det blir med bloggandet därifrån vet jag inte (finns det internet i Polen?!).

Ska pröva att höra av mig från Polen.
Men före det sker två viktiga saker. Finalen av Paradise Hotel i morgon och så Eurovisionsfestivalen på lördag.
Glad jag får med mig de två stora händelserna innan jag drar.

3 kommentarer:

Cathrine sa...

Jeg anbefaler gjemming av påskeegg i mai på det sterkeste! Ufattelig morsomt... :-)

Anonym sa...

Det var roligt att du bloggade.
mamma Lena

Lillasyster sa...

Hoppas du får det bra i Polen! Vore spännande med nåt inlägg om du har möjlighet!