31.5.09

Så här skrev jag i en blogg den femte april:
Torvald Palema vinner Elitloppet i år.
Kom ihåg var ni läste det först.

För sådär tio minuter sen gick hästarna i årets Elitlopp i mål.
Vem som vann?
Vem tror ni?
Torvald Palema givetvis.
Den här bloggen är alltid först med det hetaste!
Glöm aldrig det!

Man bara måste imponeras av Åke Svanstedt. Han är tjurskallig som få och har ju verkligen varit i blåsväder den här våren. Att då bita ihop och få i ordning Torvald Palema i ett sånt här skick är helt enkelt imponerande.
Som "travexpert" på en tidning nära Svanstedts hemmabana Axevalla träffade jag givetvis "Kung Åke" flera gånger. Och att han är en vinnarskalle är bara förnamnet. Lite norrländskt tvär, men mot mig var han faktiskt alltid helt korrekt och ok. Trevlig kanske vore att ta i, det är ändå Svanstedt vi pratar om, men han var heller aldrig otrevlig utan det gick bra.
Jag är hur som helst väldig glad för att han fick vinna Elitloppet med Torvald Palema.
Var ju själv på plats förra gången han vann, då med Gidde Palema.

Vinna fick inte Gorale Nowy Targ, laget jag hjälpt här nere i Polen, göra igår heller. Den här gången förlorade de med 4-7 och därmed vann Zarotka polska mästerskapet för tionde gången i rad!
Snacka om att vara överlägsna i ligan!
Men Gorale gjorde den här gången en betydligt bättre match. Vårt 2-2-1-försvar ställde till våldsamma problem för Zarotka och faktum är att Gorale ledde med 4-3 med tio minuter kvar att spela.
Till slut blev dock Zarotka lite för tunga att stå emot och deras individuellt skickliga spelare kunde till slut avgöra. Sista målet gjorde de dessutom när vi tagit ut målvakten.

Så därmed är mitt jobb med Gorale slut. Det har varit intressant att få träna och coacha ett polskt lag och inte minst har jag mött många otroligt trevliga människor.
Men jag ska villigt erkänna att jag gläder mig våldsamt till att få åka hem i morgon kväll.

Givetvis längtar jag allra mest till att få träffa Cathrine igen. Lite dålig timing dock att hon ska ta cellgift i veckan, men jag hoppas vi ska få till att träffas före jag drar till Stockholm till helgen där det blir två Springsteen-konserter och Sverige-Danmark på Råsunda.
Kan ju bli en bra helg.

Så Cathrine är den jag längtar mest till, men jag tycker också det ska bli kul att komma på jobb igen, har saknat både personal och barn. Och så blir det faktiskt kul att kasta sig in i försäsongsträningen igen.

Robin Söderling slog ut Nadal i åttondelsfinalen av Franska öppna.
Jag skriver det igen: ROBIN SÖDERLING SLOG UT NADAL I FRANSKA ÖPPNA!!!
Det måste vara en av de största idrottsskrällar nånsin.
Hoppas Tibrosonen Söderling orkar ladda om nu och ta sig hela vägen till final.
Det svenska tennisundret lever fortfarande.


Så nästa gång jag bloggar är jag hemma i Norge igen!
Hörs då!

Ingen kommentarer: