2.1.08

Nytt år - nya möjligheter

Jaha, då var det ett nytt år.
Det flotte 2008:e som de sa på radion i morse.

Jag hoppas verkligen det blir ett bra år, men det började inte särskilt bra. Hade nämligen fått punktering på ett däck på bilen när jag kom ut på nyårsdagen.
Att byta däck var inte direkt så jag tänkt mig den första dagen på nya året. Men så blev det. Tusen tack, Linko, för hjälpen!
Hade aldrig klarat det utan dig.

Dock slutade 2007 bra. Hade ju besök av Elf, Bergan, Lenni o Pelle. Blev en ganska blöt tillställning där höjdpunkten på förfesten var Bergans show till Ebba Grön-klassikern "Staten o kapitalet". Ögonblicket då Bergan slet av sig sin T-shirt glömmer jag inte i första taget.
Tack för showen, Bergan!

Efter förfesten bar det av ut på byn. Där visade det sig bara vara Comeback som var öppet. Det var typ fem personer när vi kom dit, men till slut blev det fullt och nyårsnatten blev ändå helt ok.

Men nu är det vardag igen. Jobbat i dag och i kväll är det träning. Match redan på lördag igen borta mot Sarpsborg.
Förstår inte hur norska bandyförbundet kan lägga in en omgång redan den här helgen. Det är ju inte helt enkelt att hålla seriösa träningar mellan jul och nyår. För vår del blir det bara träning i kväll och i morgon. Svårt att komma rätt förberedd då.
Jag menar att det vore bättre att göra säsongen en vecka längre en att starta så tidigt efter juluppehållet.
Men, men, det här är min helt personliga åsikt.

För att vara lite positiv börjar det se bra ut på skadefronten nu. Både Jaxx o Fanu ska träna i kväll och i vart fall Fanu ska vara spelklar till helgen. Så förhoppningsvis blir våren 2008 lika rolig och bra som våren 2007 var.

Nej, det var nog allt för den här gången.
Ta hand om er så hörs vi snart igen!

Ingen kommentarer: