23.1.08

Skammens dag

Dagen efter kan betyda att man måste stå för saker som inte var så lyckade kvällen före.
Lite så har det varit i dag. Det är i dag man fick vakna med skam, läsa i Drammens Tidene att det som hände mot Fredrikstad faktiskt inte var en mardröm utan verkligen hände.
Jag tar de flesta förlusterna hårt, men det här var något extremt. Hela dagen har jag gått och tänkt på vad jag skulle gjort annorlunda under matchen i går.
Några direkta svar har jag inte fått, det är bara att konstatera att vi inte kom upp i rätt nivå i går.
Och att inte göra det i en match hemma mot Fredrikstad är givetvis inte acceptabelt.
För oss handlar det nu om att fundera över varför vi släpper in så sjukt mycket mål och varför det är så lätt att göra mål mot oss.
Det gäller att nu knyta näven och visa för alla andra att vi faktiskt inte är så här dåliga.
På ett sätt hade det varit skönt med match redan till helgen för att få revansch, men så är det inte utan i stället har vi ett uppehåll och det ska vi utnyttja till att rannsaka oss själva och träna hårt.
Det behövs inför den tuffa slutfasen på serien.

Desto roligare då att skriva om handboll. Jag dömde under hela matchen mot Spanien ut det svenska laget. Jag menar att de är för fega och spelar för omständigt framåt, men i matchens sista sekund avgjorde ju Jonas Källman och plötsligt finns en liten, liten semifinalchans.
Och kanske vinner jag det där vadet med Martine trots allt....

Frågan är om man inte ska hålla på Slovenien mot Norge i kväll.

Hur kan fotbolls-Europa år efter år acceptera att alla afrikanska spelare ska få spela landslagsfotboll under en månads tid mitt under säsong.

Verkar som om även Jonas, 1,5 år, har gett upp när det gäller Liverpool. I dag lät han sig inte tröstas med "You´ll never walk alone".
Är det nån som vet om Stoke har en sång?
Får pröva den på han i så fall.

Harstad förra helgen. I helgen bär det av till Näsbyn. Vi ska iväg på tur med jobbet. Jag och åtta damer ska upp till jobbets stuga i fjällen.
Kan bli intressant.

Nu ska jag med Manne ut o se på en dator.
En sån här dag är jag glad att innebandyintresset är så litet i det här landet.
Annars hade jag skämts än mer.
Om det nu är möjligt.

Ingen kommentarer: