17.1.08

Sjuk

Förlåt alla ni trogna läsare som väntade på min blogg i går kväll.
Men för första gången på mycket länge var jag faktiskt sjuk i går och var därför hemma från jobbet i går och i dag.
Feber, trötthet och typ tredje världskriget i magen var vad som drabbade mig.
Ska inte gå in på några detaljer, men det var bra att vi i Nor sålde toalettpapper i höstas. De här två dagarn har jag haft bruk för några rullar, för att säga så.

Känner mig dock piggare i dag och har bestämt mig för att ta mig till träning i kväll, ska dock hålla mig på läktaren för att inte smitta någon, och på jobb i morrn.

Till helgen bär det av norrut. 08.50 på lördag morgon går flyget upp till Harstad, det är otroligt långt upp i norr. Där ska vi spela en mycket viktigt och kul match. Hoppas vi kan spela som i två perioder mot Sagene, då ska det här gå bra.
Är ju inne i en viktig fas nu med många "måstematcher".

Lite dålig timing att resa bort den här helgen bara. Det är ju nu handbolls-EM startar här i landet och Norge spelar sina gruppspelsmatcher just här i Drammen. Blir säkert en folkfest här i helgen, synd man missar den.
Fyrverkerierna i onsdags kväll, då turneringen invigdes och framför allt den nya gångbron öppnades, gick dock inte att missa.
Fy vad det small.

Säga vad man vill om norsk innebandy. Men helt klart är den nog faktiskt roligare att titta på än svensk. Ta bara vår match mot Sagene i söndags som slutade 10-10. Tror nog att den var betydligt mer underhållande än många svenska elitseriematcher där lagen alltför ofta tar ut varandra taktiskt.
Europacupfinalen mellan AIK och Warberg, 1-1 efter full tid, var ett bra exempel. Som tränare går det att imponeras av en sån match, men för den stora publiken var det ingen särskilt bra reklam.

Det finns dock undantag. Matchen Helsingborg-Färjestaden i måndags kväll hade precis allt. Taktik, kamp, snygga mål och ett helt osannolikt avgörande i sista sekunden av förlängningen för Helsingborg.
Det var bra reklam för innebandyn.

Kapten Nilsson har redan nämnt det i sin blogg, men vill förtydliga det. Modo slog Calgary två gånger på playstation i helgen. Det ska du få höra länge, Adde!

Pratade med Fox i går, förresten. Kan hälsa alla att han mår bra.

Ska försöka blogga i helgen.
Hoppas jag är lite friskar då!

Ingen kommentarer: