26.1.08

På tur

Vilken fantastisk lördag det här har varit.
Drog ju i går upp med Anne-Lise och Karin till Näsbyen där Kanvas har en stuga vid Näsbyn alpincentret.
I stugan fanns redan Janniche, chef Wenche och Ingunn och fredagskvällen ägnades åt rödvin, mat (fantastisk kycklinggryta lagad av Karin) och fruntimmersskvaller.
Lyckades faktiskt smälta in ganska bra.

I dag har Nina och Irene anslutit och så fort de kom drog vi ner till skidspåren. Chef Wenche skyllde på dålig valla och gav upp efter cirka 500 meter. Vilket i och för sig var 500 meter längre än Nina åkte, hon tog nämligen inte med sig skidor hon.
Ingunn o Janniche höll inte ut så väldigt mycket längre än Wenche medan vi andra körde en mil. Första fem kilometerna var uppför och tog en dryg timme. Nedför gick det lite snabbare.
Så fantastiskt att åka skidor i fjällen, vilken natur.

I uppförsbacken mötte jag en medelålders man på väg nedför. Eller rättare sagt på väg rätt in i skogen. När jag började prata med han visade det sig att han var svensk.
Ingen bra reklam för oss svenskar direkt.
Som om jag nu skulle vara det.

Desto bättre reklam då att handbollslandslaget tog femteplatsen och slog Norge. Såg slutet av matchen i skidcenterstugan där det var fullt med norrmän. Fick medhåll av Anne-Lise i jublet då Sverige gjorde mål. Hon och jag hade nämligen satsat på Sverige i det interna vadet vi hade.
Dubbel vinst alltså för mig.
Vann ju även vadet mot Martine.
Svårt.

Var kanske inte den populäraste framför TV:n under matchen, men jag var i vart fall den gladaste när kampen var slut.

Tillbaka i stugan blev det korv med lumpe (norrmän har inte bröd utan nån form av tunnbröd, helt sjukt!) innan jag sändes ut att hugga ved. Chefen Wenche ska nämligen laga pinnekött.
Vi är ju trots allt på ett försenat julbord.

Ganska skönt att komma iväg så här en helg och bara släppa innebandyn. Det är inte direkt det man vill gå och tänka på för tillfället.
Men nästa vecka tar vi nya tag och nu ska vi samla krafterna och säkra ett nytt kontrakt.

Liverpool ligger under mot amatörgänget.
Som om jag brydde mig.
Stoke har ju spelledigt i helgen.

Hörs igen på onsdag.

Ingen kommentarer: