27.4.08

Falun nästa!

Kan se tillbaka på en lugn helg. Har haft föräldrarna på besök. Det betyder tidig läggning, men också tidig uppstigning.
Känns dock bra att ha haft en sån helg nu med tanke på nästa veckas Falun-tur. Där brukar det bli sena nätter, men tidig uppstigning och långa arbetsdagar. Med andra ord ganska bra att ha en del sömn i bagaget.

Besök av mamma Lena o pappa Kjell betyder också trevligt sällskap och en massa andra positivt. Den här gången fick jag bland annat en flaska irländsk whiskey (köpt av mamma Lena i Dublin), en grill och två flak öl. Grillsäsongen kan med andra ord börja.
Sedvanlig shoppingtur blev det också och dessutom hann vi med ett besök uppe i Spiralen. Trevligt var ordet.

Och snart får jag alltså se föräldrarna igen. Blir ett kort besök där innan David, Magnus, Foppa och jag drar upp till Falun för att kränga massor med innebandygrejer. Och så blir det nog nåt besök på Harrys också om jag känner David o de andra rätt.

Ny seger för Stoke i helgen. Det luktar allt mer Premier league, nästa år. Visst åker vi och kollar då, Jörn?!

Härlig landslagsdebut för Steffen i helgen. Men jag är inte förvånad. Den killen kommer att bli nåt stort. Nu hoppas jag bara att han vågar ta klivet till Sverige o Karlstad nästa år. Men lycka till vad du än väljer, Steffen!

Köpte för ett tag sen den gamla norsksvenska TV-serien "Röd snö" på DVD, såg den i dag. Fantastiskt bra fortfarande så här 23 år efter att den spelades in. Tomas Von Brömssen är helt fantastiskt bra.

Detroit o Johan Franzen ser grymt heta ut. Och så länge "Foppas" ljumskar krånglar lär Colorado få det tufft att vända det här.

Tycker faktiskt 0-0 borta mot molde är ett helt ok resultat. Jag hade i alla fall inte trott på den här starka upptakten av Godset.
Men även på FM går det bra med Godset. Med nyförvärv som Denni Avdic o Ceasar Santin kom jag trea första säsongen.

Folk säger att Liverpool spelar tråkigt ibland och visst kan jag hålla med vissa gånger. Men det United visade borta mot Barcelona var bland det destruktivaste jag sett. Så jag hoppas ingen United-supporter gnäller på Liverpool nån mer gång.

Ska försöka hinna med att blogga från Falun på onsdag, men vet inte om jag hinner. Men kanske hörs vi då!

Ingen kommentarer: