9.4.08

onsdag härliga onsdag

Blogtime igen.
I dag känner jag mig helt frisk och då kan inget hindra mig från att blogga.
Har precis avnjutit en mycket god fisksoppa, i dag var jag väldigt nöjd med min kockkonst.
Nu sitter jag o väntar på Svein o Bent, vi ska in o se semifinalen mellan Fjerdingby och GIF.
Fjerdingby tycks ha tagit sig samman o har ju chansen att avgöra i kväll.

I Sverige är ett finallag klart. Svensson o kompani körde över Pixbo och för andra året i rad spelar Warberg i Globen.
Inför den här säsongen gillade jag inte Warberg, jag tyckte de var allmänt tråkiga, men efter att ha sett de flera gånger på TV under säsongen har jag ändrat mig. De spelar näst intill en fulländig innebandy.
Tänk om man fick träna ett sånt lag.

Inget ont om Nor, jag har sjuk tro på det vi ska göra den här säsongen, men nåt Warberg blir vi nog aldrig.

Dugnad (fritt översatt till svenska: ideellt arbete) i måndags på Aas bryggerie, god stämning och grym effektivitet på de som jobbade. Är antagligen lite sjuk i huvudet, men jag tycker faktiskt en dugnad kan vara en social o trevlig aktivitet.
Vet dock att det är många som inte håller med mig.

Lite sent, men stort grattis Steffen o Jaxx till de välförtjänta uttagningarna till landslaget.

Vilken match de bjöd på, Liverpool o Arsenal i går. Bland det svettigaste jag sett. Medger att Fröjdfeldt var snäll, men det är lika bra att ni inser det. Alla älskar Liverpool. Även domarna.

Nora Strandbergs intervju på Canal plus med Elfsborgstränaren Magnus Haglund inför matchen mot AIK är redan en klassiker. Maken till dålig journalistik har aldrig skådats. Måste ses för att förstås, men det är helt sjukt roligt.

V75 på Drammen-travet nu på lördag. Det glädjer jag mig till, var alltför länge sen jag var på trav nu.

Lite kort blogg, kanske, men Svein kommer nu och han vill man inte låta vänta.

Lovar att blogga senast i helgen igen!!

Ingen kommentarer: