30.4.08

Valborg i Falun

Ja, då var man uppe i Falun igen. Börjar bli en tradition nu att jag o Foppa följer med Magnus o David (i år är inte Fridh med) för att sälja innebandygrejer under den stora cupen Viking Line Cup.
Resan gick bra och enligt traditionen hade Foppa bränt ihop en grym skiva. Låtar som kommer att bli klassiska efter den här helgen.
Ta bara för två år sedan, då upptäckte vi "Boten Anna". Spännande att se vilken hit vi upptäcker i år.

Sitter nu på hotellet, snart dags att gå ut o käka o ta en öl före den stora MATCHEN. Montern är uppsatt i hallen och i år har vi fått en riktigt bra plats.
Känner mig klar för att kränga grejer som bara den.

Grymt laddad nu. Tror på 1-1 och straffar och då vinner Liverpool. Reina är ju världens bästa målvakt på straffar.

Bland det bästa att komma hem är att få lyssna på Radiosporten. Okej att sändningen igår bara innhöll damfotboll, basket o speedway, men det är ändå något magiskt att köra bil och höra på radiosporten. Jag vet att jag kan lyssna på internet, men Radiosporten ska avlyssnas i bilen.

Världen är liten. Stannade på vägen hem på en Statoil-mack utanför Strömstad. Där träffade jag Sveiva-keepern Linnea som var på väg hem till sitt Olofström från Oslo. Ganska sjukt att träffa någon man känner där och att vi måste åkt ungefär samtidigt.
Är förresten lite avundsjuk på henne. Hon drar nämligen till Kanada i helgen för att kolla på hockey-VM.
Kul att se det på plats, men i övrigt måste årets hockey-VM vara bland det iskallaste mästerskapet någonsin.
Tror inte jag kommer att sitta uppe på nätterna för att kolla direkt.

Väljer nog NHL först. Där imponerar Dallas och Pittsburgh vansinnigt. Kanske blir det de som möts i finalen.
Eller vad säger ni i Detroit?!

Tror inte jag har nåt mer vettigt (om nu det jag skrivit varit vettigt) att skriva utan nu blir det in i duschen innan vi ska ut o göra Falun.

Ha det. Blir säkert nån blogg till helgen.

Ingen kommentarer: