23.4.08

Hur tänkte du nu?

I somras var vi ett grabbgäng som tillbringade en vecka i Mannes föräldrars sommarstuga. En av killarna som var där, "Dajen", hade ett uttryck han körde med i stort sett hela tiden. Uttrycket var "Hur tänkte du nu?"
Just den frågan skulle jag vilja ställa till en viss norsk landslagsback i Liverpool. Jag tänker inte nämna hans namn, men hade jag chansen skulle jag absolut fråga: Hur tänkte du nu.

Samtidigt tror jag fortfarande Liverpool har chansen. Nån gång kommer Chelsea förlora på hemmaplan, det kan mycket väl ske på onsdag.

Tennispremiär för mig igår kväll. Tränade tillsammans med Jon och vi spelade även en match. Han vann 6-2, 6-1, men jag är faktiskt inte så missnöjd med mitt spel. Inte omöjligt jag plockar några game för Mjöndalens andralag i år.

Inga större överraskningar i Stanley Cup så här långt. Kvartsfinalerna känns nu otroligt spännande. Det är väl bara mötet Detroit-Colorado som känns enkelt att tippa, där blir Detroit skyhöga favoriter och jag tror de vinner. Men hjärtat säger Colorado.
San Jose-Dallas går till sju matcher, har ju tidigare här tippat Dallas som vinnare av hela skiten så jag får hålla fast vid dem.
I öster möts Philadelfia och Montreal, där känns Flyers lite starkare, men Montreal har ett bra lag på gång.
Pittsburg är givna favoriter mot Rangers, men Lundkvist i mål och rutin från Jagr, Gomez och Drury gör att jag tror mest på New York laget.

Saxat från den här bloggen för exakt en vecka sen: "Förresten vinner Torvald Palema Olympiatravet på lördag. Kom ihåg var ni läste det först!"
Ni travintresserade vet väl hur Olympiatravet gick.
Hoppas ni kommer ihåg var ni läste det först....

Bara en vecka kvar till den årliga Faluntrippen nu. Glädjer mig redan. I år har cupen slagit rekord i antal lag, 365 stycken är anmälda. Kan nog bli en del tryck kring vår försäljning. Men det blir bara kul.
Och hinner jag med ska jag faktiskt göra debut i Viking Line Cup. Det är Fox som behöver förstärkning till sitt lag. Kan bli kul.

Hörs säkert till helgen igen.

Ingen kommentarer: