16.4.08

Kretsmästare?

En stor dag i dag. Jag kan bli norsk kretsmästare i division IV.
I Oslo-serierna gör nämligen de olika seriesegrarna upp om ett kretsmästerskap. Sjukt nog möter Dream Team i år exakt samma lag som vi gjorde förra året efter division V-segern. Alla vi tre lag vann alltså fyran som nykomlingar.
Blir spännande att se om vi möts i KM nästa år oxå.
Dream Team vann förra matchen, utan mig, och spelar vi minst oavgjort borta mot Tunet i kväll blir vi kretsmästare.
Måste vara den onödigaste titeln som nånsin delats ut i idrottsvärlden. Inte konstigt att norska innebandyförbundet har ont om pengar när det slösas på sådana här arrangemang.

En annan titel som vi i Nor redan vunnit i år är Fair play-priset i norska elitserien. Jag ska ta emot priset i samband med NM-finalen på söndag.
Alltid kul att vinna titlar, men hade jag fått byta fair play-priset mot en plats i elitserien även nästa år hade jag gjort det elva gånger av tio.
På ett sätt är jag nöjd och stolt över att vi spelar schysst, men kanske är det ett negativt tecken. Snälla pojkar får inte kyssa vackra flickor heter det och uppenbarligen får snälla lag inte spela i elitserien.
Lägger man dessutom till att typ 30 procent av de utvisningar vi hade i år var för protest mot domarna är det lätt att förstå att det fysiska spelet var en svaghet hos oss i år.
Behöver jag säga att styrka kommer att ingå redan från och med försäsongen i år?

Trots att de helt tycks tappat formen leder Stoke engelska Championship. Kan bli intressekonflikt nästa år om Liverpool och Stoke möts.

Börjar mer och mer tro att Mullsjö har chansen att hänga kvar i Superligan nästa år. Värvningarna av Anton och Viktor är riktigt bra och dessutom verkar flera andra lag bli riktigt svaga. Får exempelvis Järfälla och Jönköping ens ihop lag?

Börjar bli vår nu och det betyder tennissäsong. Ont om folk tydligen i Mjöndalens andra lag i år. Inte omöjligt det blir några inhopp i årets seriespel. På tisdag ska jag träna ihop med Jon, glädjer mig redan.

Bara tre dagar kvar till årets SM-final nu. Tror fortfarande på AIK. Och så tror jag Balrog vinner damfinalen.

NM-finalen är alltså på söndag. Utan att egentligen ha en aning tror jag Tunet vinner damfinalen. I herrfinalen tror jag som jag redan sagt här i bloggen på Sarpsborg.

Förresten vinner Torvard Palema Olympiatravet på lördag.
Kom ihåg var ni läste det först!

Hörs nog till helgen.

Ingen kommentarer: