3.6.08

En dag för tidigt!

Hinner inte skriva nån blogg den här onsdagen så därför blir det en tisdagsblogg i stället!
Lite kompensation för att jag inte skrev nåt i helgen.

Helgen var av det slappare slaget. Något jag behövde. Lördagen ägnade jag mestadels åt att förbereda travet så noga som möjligt. Jag, Wickström o Ivarsson har nämligen bestämt oss för att satsa än hårdare på V75 och skippar onsdagstippandet. När dessutom Totto nu är med spelar vi för 800 kronor varje vecka.
Men tro inte att ett mer än dubbelt så stort system än vanligt hjälpte. Det blev 5 rätt och 18 kronor. Tack för kaffet!
Personligen kunde jag glädja mig åt ett lyckat tvillingspel och en dubbel till hyggligt odds.

Lördagskvällen blev det fest med Fox, Tomek och ett gäng andra svenskar på besök. Det blev en trevlig tillställning.

Söndagen gjorde jag ingenting. Mer än att bränna upp mig vill säga. Valde att inte ta på mig solkräm före jag satte mig mitt i solen och sträckläste boken "Hemsöborna" av August Strindberg.
Smart. Eller inte. Det svider fortfarande

Onsdagen blir spännande. Dels ska jag till Frognerparken i Oslo med ett gäng ungar. Där väntar en vårfest med andra dagisbarn. Det blir grillning och fotbollsturnering bland annat.

På kvällen blir det träningsmatch mot Sagene. Jo, ni läste rätt. Vi ska spela träningskamp. Ja, i innebandy.
Jag vet att det är helt sjukt att spela en träningsmatch fjärde juni, men när Sagene hörde av sig tvekade jag inte att säga ja.
Det passar oss ganska bra att bryta av hårdträningen och dessutom få ett litet kvitto på var vårt nya, unga lag står nånstans.

På tal om träningsmatcher såg det inte direkt lysande ut för Sverige mot Ukraina i söndags. Jag var redan tidigare pessimist och jag säger det igen: Sverige går inte vidare från gruppen i EM. Jag tror både Ryssland och Spanien kan bli för tuffa, jag.
Men ett vet jag, vi kommer längre än vad Norge gör i EM.

Mourinho till Inter känns riktigt kul. Och plötsligt kan nog Zlatan få det där Champions league-guldet han drömmer om.

Var helt säker på att Detroit skulle avgjort i natt, men Pittsburgh ville annat. Men nu avgör Detroit nästa match i stället, var så säkra.
Eller hur, Nilsson?

Ingen kommentarer: