16.8.08

Berg o dalbana i känslor

Det här har verkligen varit en lördag där känslorna verkligen varit antingen upp eller ner.
Låt mig ta det i kronologisk ordning:

Floppar i simbassängen: Stefan Nystrand kom sist i finalen på 50 fritt och Terese Alshammar missade finalen på grund av att baddräkten sprack! Snacka om tragiskt och en dålig start på morgonen.

Flopp i rodd: Har hela veckan imponerats av Lassi Karonens framfart i rodden. Dessvärre drabbades han av en förkylning och insatsen i finalen var ruggigt dålig. Blev ju inte bättre av att norske Tufte vann. Ändå imponerad av Karonens OS och inte minst sättet han stod upp efteråt utan att skylla på något.

Ara miste medaljen: Strax efter roddfinalen kom beskedet att Sverige missade en medalj då Ara Abrahamian fråntogs sitt brons. Sjukt tufft straff menar jag. Nu har jag aldrig fattat brottningsreglerna, men nog borde IOK kunnat visa lite förståelse. Det rimmar för mig lite illa när såna som varit fällda för doping kan komma tillbaka och vinna OS-guld, men en som inte fuskar bara lämnar en prisutdelning och slänger en medalj på backen inte får behålla sin medalj. Tycker det luktar dubbelmoral lång väg om olympiska kommittén.

"Bara" silver i tennisen: Aspelin/Johansson har svarat för en liten bragd bara genom att gå till final, men fick ge sig mot Federer och den andre som jag inte kan stava namnet på. Tungt att de inte orkade i finalen, men grymt härligt med medalj.
Synd bara att Norge också tog ett silver i skytte i dag så de nu leder med 4-3 efter att vi miste Aras brons.

Stokes tunga Premier League-debut: Tyvärr räckte inte hjältarna från Stoke till riktigt i premiären. Bolton, med en ruskigt pigg Johan Elmander (kul!), blev för tuffa. Det var givetvis tungt, men jag litar på att Stoke kommer tillbaka. Jag räknar med att de tar sina poäng hemma på Britannia Stadium.

Så långt mest negativt alltså, men det skulle vända.

100-metersfinalen: Kan vara någon av de bästa idrottsprestationer jag sett. Usain Bolt joggade hem segern på nytt världsrekord. Att vinna en 100-metersfinal med två tiondelar är enormt mycket och sättet han gjorde det på gav mig gåshud. Den killen verkar ju inte mänsklig. Snacka om att pissa på sina motståndare. Undrar hur snabbt han kan springa när han löper för fullt alla 100 meter? Under nio sekunder?!

23 600 kronor in på kontot: Redan i onsdags skrev jag ju i bloggen att Tom Raider var en kanonbra spik på V75. Nu gjorde jag inget eget V75-system o Wickströms rad imponerade tyvärr inte då det bara blev ett rätt. Men som tur är gjorde jag en egen Dagens Dubbel, givetvis med Tom Raider som spik. Det slutade med att jag fick in dubbeln till oddset 2361,66. Hade tio kronor på det så jag är nu drygt 23 000 kronor rikare. Jag satsade 120 kronor så det var en ganska okej vinst, eller hur!
I bland är trav så enkelt!

Liverpool vann!: Jag ljuger om jag säger att Liverpool imponerade borta mot Sunderland. Jag hade redan en sågningsblogg i huvudet, men som tur är har vi ju Torres i truppen. I bland räcker det. Och att ta tre poäng trots uselt spel är på sitt sätt imponerande.

Så på det hela taget får det här sägas vara en ganska bra dag. Nu ska jag äta kräftor och ta mig en öl för att fira travvinsten. Sedan blir det att ställa klockan för att gå upp och se OS i morgon tidigt igen. Jag glädjer mig mest till att se Susanna Kallur, tennisfinalen och Sverige-Brasilien i damhandboll.
Jag älskar OS!

Hörs på onsdag!

Ingen kommentarer: