31.8.08

8-69 (eller: En helg som innebandytränare)

Det finns helger då allt tydligen kan gå fel.
Har just haft en sån helg.
Coachade ju både damerna och herrarna i årets Exel Tiger Cup.
Det gick inte så bra. Eller vad sägs om siffrorna 0-21, 4-5, 0-6, 1-3, 2-5, 1-6 och 0-22.
Så gick det nämligen i de kamper jag coachade.
Kul.
Eller inte.

Vad gäller damerna är jag ändå inte så besviken. Jag har fått se mina spelare i massor av matchsituationer och det har varit nyttigt. Jag tror fortfarande mycket på det här laget. Imponerades särskilt av inställningen i matchen mot Holmlia på lördagskvällen. Vi var då grymt slitna och borde vara nedslagna efter alla förluster. Men trots detta och trots att Holmlia gjorde som de ville mot oss gav tjejerna aldrig upp. De krigade i samtliga byten som om det stod 0-0.
Grymt imponerande och kul att se som tränare.

Vad gäller herrarnas insats är jag inte lika nöjd. Vare sig med min egen coachinsats, det blev nog ärligt talat lite för mycket att coacha båda lagen just den här helgen, eller med spelarnas insats. Matchen mot Sagene var bra, den mot Sola ok, men den mot Holmlia var smärre katastrofal, i alla fall i första perioden.
Tur det inte delas ut några poäng o tabellplaceringar än i serien.
Vi har fortfarande en del att jobba på, men när vi efter vart lättar lite på träningen och börjar spela in formationerna på allvar tror jag mycket på oss.

Sägas ska dock att jag tror att årets Östlandsserie är jämnare än den brukar vara. Det känns som om det finns upp emot i vart fall sex lag som faktiskt kan vinna serien och det finns heller ingen given strykpåse.
Ska bli grymt kul och spännande att se hur vi står oss i den tuffa konkurrensen.

Norska elitserien tror jag däremot kommer att hålla lite sämre klass i år. Enligt min mening har många lag blivit på pappret sämre än förra året. Jag tänker då inte minst på lag som GIF, Sveiva och Slevik.
Men samtidigt imponerade GIF stort på mig i helgen.
Jag har alltid gillat GIF. Tycker de spelar en kul innebandy som bygger på ett starkt kämpande kollektiv, men ändå med en stundtals attraktiv innebandy.
Hoppas de kan bygga vidare på det de visade i Exel Tiger Cup.

Tungt för Stoke mot Middlesbrough i går, men jag har sagt det förut. Det är hemma på Britannia Stadium poängen ska tas.

Liverpools 0-0 borta mot Aston Villa kan vara ett av de mest förutsägbara resultaten i fotbollshistorien. Fråga bara Kolek vad jag sa till honom på lördagskvällen att matchen skulle sluta.

Jag älskar Premier League, men i år ser jag lika mycket fram emot Serie A. Ser just nu Fiorentina mot mitt kära Juventus med Olof Mellberg. Tycker årets Serie A känns grymt öppen. Jag hoppas Juve ska vara med där uppe, men tror nog Inter tar det i år igen.
Fiorentina och Lazio känns som stora outsiders i år medan jag tror Milan floppar igen, vilket ju också premiärresultatet 1-2 hemma mot Bologna tyder på.

Hörs på onsdag!

Ingen kommentarer: