20.8.08

Dags att börja baka?

Har två vadslagningar under OS. En är med Martine och gäller kvitt eller dubbelt efter vår vadslagning i våras under handbolls-EM. Den andra är med hela damlaget. Tar Norge fler medaljer än Sverige måste jag baka en kaka till laget.
Med tanke på att Norge leder 5-3 i medaljer börjar det kanske bli dags att plocka fram nåt recept?
Men än har jag inte gett upp hoppet. Får hoppas på seglarna och kanotisterna nu känns det som. Och kanske Carolina Klüft eller Jörgen Persson.

Det är dock varken en norrman eller svensk som får ses som den stora stjärnan i OS. De är enligt mig två.
Bolts uppvisning på sprinterdistansen går bara inte se bort ifrån. Han är bara så grym.
Men jag beundrar nog ändå Michael Phelps ännu mer. Han gick ju ut före OS och sa att målet var att ta åtta guld. Inte direkt blygsamt, men han visste vad han gjorde när han satte det målet. När dessutom ryktet säger att Phelps tränat varje dag de senaste två åren före detta OS blir man bara än mer imponerad.

Annars tycker jag OS är kul då man får lite nya favoriter. Det har jag fått. En är amerikanska pitchern Laura Finch i USA:s softbollag. Delsför att hon är sjukt snygg, men dels och kanske framför allt för att hon är en grym kastare. Det jag har sett har varit riktigt grymt.
Favorit nummer två är passaren Vermaglo i det italinska volleybollandslaget. Den blicken och vinnarskallen han visade upp mot kvartsfinalen mot Polen är bland det värre jag sett. Nu hoppas jag Italien går hela vägen i volleybollturneringen.

Hide-a-lite Mullsjö AIS spelade 5-5 i första träningsmatchen. Rapporterna talar om en helt ok insats. Ska bli grymt spännande att se vad de kan göra i ligacupen nästa helg.

Silvermedaljösen i damernas sjukamp, Blonska, har åkt dit för dopning. Men fortfarande har hon inte blivit av med sin medalj och dessutom får hon vara med i längdhoppsfinalen på fredag. Till saken hör att Blonska tidigare varit avstängd för dopning. Tydligen är det värre att slänga en bronsmedalj i golvet än att dopa sig.
Är det bara jag som tycker att hela IOK luktar illa?

Tuff träning i tisdags, men humöret var hela tiden på topp. Är grymt nöjd med den insatsen från spelarna. Nu glädjer jag mig till matchen mot Vålerenga torsdag kväll.

Sverige ska spela 3-5-2 mot Frankrike i kväll. Tycker det är helt rätt att man provar något nytt, men 3-5-2? Är inte det ett system som typ lag som Albanien och Lettland spelar? För mig, som faktiskt spelat 3-5-2 flera gånger med Furusjö, är 3-5-2 ett förlegat spelsystem som sätter alltför höga krav till yttermittfältarna. Det är ok att gå sina egna vägar, men om 3-5-2 varit bra hade väl åtminstone nåt bra klubb- eller landslag spelat så? Jag kan inte komma på ett enda.

Elvefestival i Drammen i helgen. Blir bara vädret bra ska det bli grymt kul.
Men jag ska försöka hinna med en blogg också.

Ingen kommentarer: