27.8.08

En bra dag

Blev tyvärr ingen blogg i helgen.
Hade dels fullt upp med OS, fotboll och Elvefestival, men framför allt mådde inte min dator så bra.
Detta åtgärdades genom att köpa en ny dator så det är den jag skriver på nu.
Grym skillnad mot den förra och inte minst märks det på internetuppkopplingen.

Har annars haft en bra dag. Det mesta av arbetsdagen gick åt till ett besök på IKEA. Vi håller på att göra om en del i barnehagen och chef Wenche behövde bärhjälp.
Det är så det är att vara ensam man i en barnehage.

Hann hem en kort stund och då blev det en schackkamp mot min nya dator. Jag lyckades vinna och med stort självförtroende åkte jag till Mjöndalen.
Där skulle jag nämligen representera det stolta tennislaget i kamp mot Vestfossen.
Helt otroligt nog lyckades jag vinna min singel mot min mycket trevlige motståndare Hans med 7-5, 6-1. Av bara farten vann jag och Hulterström sedan dubbeln också och totalt vann vi kampen med 6-0.
Inte ofta jag vinner tennismatcher så gissa om jag är nöjd.

08.30 torsdag morgon får ni ratta in Kanal 1 på radion, då ska jag och Elin från damlaget till deras studio för att snacka inför tigers cup.
Kan bli intressant.

Känns tungt, men grattis Martine till segern i vårt veddemål. Nu är vi kvitt. Vad gäller mitt andra veddemål så kommer kakan snart, damlaget.

Sveriges OS var bara för bedrövligt. Visst kan man tycka att åtta fjärdeplatser tyder på viss otur, men nej, säger jag. Svenskarna var för dåliga när det gällde.

Bara att lyfta på hatten för Norge. Särskilt lördagen var en bra dag för dem med guld i handboll och spjut och silver i taekwondo. Av bara farten gjorde John Carew, Torstein Helstad och Brede Hangeland alla mål i sina klubblag. Snacka om en bra norsk idrottsdag!

Var också ganska nöjd i lördags. Både Stoke o Liverpool visade styrka i sina hemmasegrar.
Sade ju att Stoke skulle vara vassa hemma på Britannia Stadium.

Så var resan till Prag o innebandy-VM bokad. Åker med 16 andra från Mullsjö/Jönköping med klanen Gillek i spetsen.
Ska bli grymt skoj.

Teaser Elegance kan vara en lämplig spik att inleda lördagens V75-a med.

Helgen kommer annars ägnas åt Tigers Cup, lär få fullt upp med att hinna med både dam- o herrlaget.
Men det ska bli grymt kul och visst är förväntningarna ganska höga.

Ska pröva att blogga i helgen!

Ingen kommentarer: