13.8.08

Mycket att jobba med

Första riktiga treningskampen är avklarad. Vi spelade mot ett förstärkt Horten i tisdags kväll och kvitterade till 12-12 med sju sekunder kvar att spela.
Det var inte direkt den bästa match vi gjort, men jag fick svar på flera av de frågor jag hade. En del negativa svar, men även en del positiva.
Helt klart finns det mycket att jobba med, men det ska det väl göra i augusti?

Fredrik Winsnes fick chansen i norska landslaget. Helt rätt.
Lika rätt som att Rasmus Lindgren fick chansen i det svenska.

Nu börjar kampen Brann-Marseille i Champions League. Spelar Brann som mot Godset i lördags har de inte mycket att sätta emot fransmännen.

Såja, då var ordningen återställ i OS. Det vill säga, Sverige har fler medaljer än Norge.
Tack för det Gustav Larsson.
Cykel, den nya svenska nationalsporten.

Och 04.49 torsdag morgon står jag upp för att jobba in en ny svensk medalj då Stefan Nystrand simmar final på 100 meter fritt.

På tal om OS har jag fått en ny favoritspelare i fotboll. Nämligen Gervinho (osäker på stavningen) i Elfensbenskusten. Han är grym! Känns som att han o Torsten Helstad kan bli ett intressant anfallspar i Le Mans. Gervinho dribblar och passar till Helstad som gör mål. Le Mans kan bli att räkna med i franska ligan i år om de två löper upp till sin potensial.

Tom Raider måste vara en jättebra spik på V75 nu på lördag. Körs äntligen av en riktig kusk. Jag spikar på alla kuponger!

Berbatov till United. Ganska hyfsad anfallsbesättning där nu.

Vill passa på att välkomna två nya läsare som visat sig i kommentarerna till bloggen. Båda två kommer faktiskt från Falköping, Sveriges kotätaste stad (fast både jag o Jaxx håller nog Öland som stället med mest kor på).
Det handlar om legenden Peter Karlgren, mannen som inte ens jag klarar att få tyst på och min gamle arbetskamrat o lärjunge Hanna Medin.
Välkommen till bloggen.
Är snart uppe i 10 000 läsare sen jag började med räkning. Undrar vem som blir jubilaren.
Pris utlovas!

Började jobba i måndags. Var faktiskt inte det minsta tungt. Var nog en bra idé att för första gången ha fyra veckors semester.

Det får vara allt för nu.
Hörs till helgen, tänker jag.

Ingen kommentarer: