14.9.08

En tuff kurs

Det är en sliten bloggare som skriver dessa rader.
Har nämligen varit på tränarkurs hela helgen.
Det var betydligt mer praktik än jag räknat med.
Totalt har vi kört åtta timmars ren innebandy i helgen.
Alltså inte så konstigt man blir sliten.

Kursen var norska trener 1-kursen och faktum är att jag förutom BUL (barn- o ungdomsledare) i Sverige aldrig gått någon innebandytränarkurs.
Har gått kurs som tennistränare faktiskt, men det räknas väl inte?
Det var alltså på tiden att jag lärde mig nåt om innebandy.
Och jag är positivt överraskad.
Visst lärde jag mig inget nytt, men att få ägna en hel helg som går ut på att utveckla sig som innebandytränare och dessutom få diskutera innebandy med många andra likasinnade har gett mig otroligt mycket.
Marcus Nilsson var också en av de bästa kursledare jag haft. Väldigt bra på att hålla föredrag och få alla delaktiga.

Så förutom att mina ben är stela som två tusenåriga ekträd just nu är jag väldigt nöjd med helgen. Nu ser jag fram emot att tränar 2-kursen också.
Dessutom har jag under helgen lärt mig något många målvakter i norska division III kommer att bli varse om i årets serie.
Jag har nämligen lärt mig skjuta handledsskott. Som lärare hade jag Tunet-spelaren Petra Weiss (vald till årets spelare i norska elitserien förra året och med ett VM-guld på meritlistan).
Så Bosse, i år kan jag inte vara back.
Och ska man gå efter vad jag och Hultan gjorde på övningarna borde vi vara gjutna som ett forwardspar i Dream Team i år?!

Missade dessvärre matchen i går. Men jag är inte mindre glad för segern trots det. Nu brukar Liverpool vara starka i augusti och september, men 2-1 mot United höjer ändå mina förhoppningar.

Trist bara att Stoke inte lyckades i sin hemmamatch i dag. Det är ju på Britannia Stadium poängen ska tas....

Smygstart av svenska elitserien i helgen, men det är på onsdag som det smäller på riktigt. Hide-a-lite Mullsjö tar emot Täby. 4-5 i genrepet mot Slätafly imponerar inte, men jag är ändå förhoppningsfull. Tror stenhårt på Mullsjöseger på onsdag. Borde ge bra i odds också!
Den stora skandalen är att jag missar den här historiska premiären. Ska försöka ta igen det kring nyår och då se minst två matcher.

Tidigt ännu, men var det inte en viss bloggare som skrev att Milan skulle floppa i år. 0-2 i dag borta mot Genoa imponerar inte direkt.

Nej, nu ska jag nog ut och springa en mil tror jag.
Eller kanske inte.....

Hörs på onsdag!

Ingen kommentarer: