17.9.08

Vilken underbar onsdag!

Det här är en fantastisk dag.
För mig har det hänt två betydande saker. Jag har tagit över Linkos Ford Focus.
Och så har Mullsjö AIS tagit sina första poäng i svenska elitserien.
Onsdagar blir inte bättre än så här!

På fredag görs sista färden med gamla Saaben, min trognaste följeslagare i många år nu. Han har blivit som en riktig vän och det är med stort vemod jag kör honom till Sverige för sin sista vila på svenska skroten. Men allt har sin tid heter det ju och för mig är det alltså Ford Focus som gäller.
Räknar med att vi ska bli goda vänner efter vart, jag och Forden också.

Underläge med 0-3 var inga positiva rapporter från webradiosändningen, men till slut tog den berömda MAIS-andan över. Och med bara 34 sekunder kvar av matchen tryckte "Foppa" in 3-3 och Hide a-lite Mullsjö AIS tog sin första poäng redan i första matchen av elitserien.
Så sjukt stort!!!!!!
Då gjorde det inte så mycket att webradioreportern lät som han aldrig varit på ett idrottsevenemang förut. Och jag är bara glad att jag kunde följa matchen över huvudtaget. Av telefonsamtalen med pappa Kjell (som var på plats) förstod jag att det inte var lätt att göra sig hörd.
600 MAIS-fans vet hur det ska låta på en innebandyarena.
Jag tror den här poängen blir viktig för Mullsjö. Att få en bra start som nykomling är grymt viktig. Det vet vi i Nor vars självförtroende trycktes ner rejält efter två stora förluster i början av serien förra året.
Att Mullsjö kan vända 0-3 mot ett topptippat Täby tyder på storhet och nu har Ivarssons mannar visat att de blir att räkna med.
För att vara den sämsta nykomlingen i elitserien någonsin (vilket vissa "experter" har sagt) verkar de vara ganska bra.
Givetvis ska man inte dra för stora växlar på en match, men med tanke på att MAIS möte Warberg, Storvreta och Pixbo i kommande matcher är det nog skönt med den här starten.

För vår del närmar det sig också. Tisdag smäller det. Internmatch torsdag kväll blir den sista stora pusselbiten i att komma väl förberedda.
Hoppas bara alla förkylningar gett sig då.

Stor dag även i tisdags. 2-1 borta mot Marseille är grymt starkt av Liverpool. Tror på trippeln i år. Ligan, FA-cupen och Champions League.

Grymt stor match i helgen. Liverpool-Stoke. Vet faktiskt inte vilka jag ska hålla på. Fast som äkta medgångsssupporter tror jag att jag ska heja på det laget som gör första målet.

Förresten vinner Jaded Åbys Stora Pris på lördag.

Undrar om John Arne Riise är nöjd med sitt klubbyte. Roma har ju inte direkt fått en flygande start på säsongen. Förlust hemma mot rumänska Cluj måste svida rejält.

I morgon börjar Modo jakten på SM-guldet. Räknar med enkel seger mot Linköping. Tror detta blir en bra säsong och så känner jag på mig att "Foppa" gör comeback i elitserien i år. Då bara det måste det bli SM-guld.
Förra gången Modo tog SM-guld var för övrigt samma dag som vi gick upp till elitserien. Vågar man hoppas på en favorit i repris i vår?

Helgen kommer ägnas åt mycket bilåkande. Drar hem till Sverige rätt efter jobbet på fredag och sedan åker jag, mamma Lena o pappa Kjell tillbaka till Drammen tidigt lördag morgon (med tidigt menar mina föräldrar verkligen tidigt. Senast 07.00 räknar jag med att vi åker).
Blir alltså inte mycket socialt i Sverige, men en liten kräftskiva med syster Anna blir det, det ser jag fram emot.
Ätran-kräftor är dessutom bland det godaste som finns.

Ett kul spel i helgen kan vara Harstadseger borta mot Fjerdingby. Är lite osäker på vad Fjerdingby står och Harstad ser intressanta ut. Får de det bara inte för tufft mot Greåker på lördag tror jag de kan skrälla på söndag.
Borde ge ett bra odds.

Det har kommit en undersökning som visar att man kan bli fet av att tänka för mycket.
Det är en undersökning jag tror väldigt mycket på.
Typiskt man ska bli straffad för att man tänker.
Livet är allt annat än rättvist....

Ingen kommentarer: