10.9.08

Två veckor kvar

Det närmar sig seriepremiär och förväntingarna börjar komma så smått.
Vi har två veckor kvar och i morgon är det genrep mot Berums Verk.
Det blir en bra värdemätare för oss.
Men fortfarande handlar det om att hitta en acceptabel lägstanivå, den har och är fortfarande alltför låg.

På tal om låg så tippas Mullsjö, av elitserietränarna, att komma sist och åka ur. Hoppas de har fel. Jag ser inte helt varför Västerås skulle vara så mycket bättre.
Umeå tycker jag verkar som en stark nykomling, men jag menar att MAIS ska vara väl så bra som både Västerås och Järfälla.
Det handlar om att vinna rätt matcher och så skrälla lite här och där. Och skrälla tror jag Mullsjö kan göra mot lag som Falun, Jönköping och kanske Balrog och Helsingborg.

Fram till i måndags kväll hade Bödalen 2 bara en poäng i division sju.
Nu har de tre. Kan det ha berott på att jag var med i 5-1-segern mot Strömsgodset 3?
Blygsam som jag är väljer jag att inte svara på den frågan.

Skulle spelat match i tennisen i dag borta mot Lier, men regnet ställde in den matchen. Nog ganska bra, känner mig rätt stel efter fotbollsmatchen i måndags kväll.

Heroes kan vara en av de bästa serier som någonsin gjorts. Efter Beverly Hills o Dawsons Creek då givetvis.

Det närmar sig nu. Skrotningen av min bästa kompis, SAAB:en. I fortsättningen blir det Ford Focus som gäller.
Blir kul, men byråkratin här i Norge kring bilköp är inte den lättaste att förstå.
Kändes som allt var lättare i Sverige.
Fast det kanske var för att pappa Kjell skötte allt sånt då....

Snart Sverige-Ungern på TV. Är som vanligt negativ. Dock nöjd med att Samuel Holmén spelar från start, men det där 3-5-2-spelet tror jag fortfarande inget på.
Det funkade hyfsat för oss i Furusjö, men håller inte på hög internationell nivå.

Hörs till helgen

Ingen kommentarer: