3.9.08

Nadal nästa?

Hallå hallå.
Har nyss kommit hem från en spännande match i tennisens division IV mellan Mjöndalens TK 2 och ROS (Röyken o Spikkestad).
Vi i Mjöndalen vann till slut med 4-2. Och återigen lyckades jag vinna min singel o dubbel. Spelade riktigt bra i singeln o vann med 6-2, 6-1.
I dubbeln vann sen jag o Tobbe med 6-0, 6-0 och därmed har vi nu tre raka segrar i dubbel tillsammans.
Själv har jag ett facit på fem segrar och bara en förlust i seriespelet. Att förlusten kom mot en 13-åring bryr jag mig inte så mycket om.
Börjar känna mig redo för lite större uppgifter. Kanske skulle anmäla sig till Australian Open eller nåt.

Lägg datumet 14 november på minnet. Då kommer årets version av världens genom tiderna bästa dataspel, Fotball Manager.
Trist att behöva vänta så länge, men av förhandsrapporterna att döma är det värt att vänta på. Eller vad sägs om att kunna se matcherna i 3D, presskonferenser och möjlighet att beordra spelare att specialträna på hörnor, frisparkar och straffar.
Det lilla jag sett verkar hur grymt som helst.
14 november var det.

Till helgen bär det av till Karlstad för spel i Kallsta Open. Blir kul, men vi hamnade i cupens tuffaste grupp med bara svenska division I-lag.
Blir en kul utmaning.
Dessutom kommer vi känna oss lite som hemma då turneringen gästas av flera norska domarpar.
Något jag tycker är positivt. Det är grymt nyttigt för domarna att komma ut o pröva sig, det gynnar verkligen norsk innebandy.

Det är absolut viktigt att domarna hänger med i den snabba utvecklingen som sker inom innebandyn. Och då tänker jag inte bara på norska domare utan även svenska. Sporten blir alltmer seriös och det är viktigt att domarna hakar på.
Emellanåt kan jag tycka att det ställs alltför lite krav på domarna jämfört med spelare. Jag tänker då på uppladdning inför match, både när det gäller ankomst till hall, uppvärmning, men även förberedelser som ligger i kostvanor o dylikt.
Trots allt har alla domare betalt (det har långt ifrån alla spelare) och då kan man ställa krav på seriositet.
Där tycker jag att flera domarpar har en del att lära. Och då menar jag som sagt inte bara här i Norge utan i hela innebandyvärlden.

Det är nu inte bara domare som behöver bli bättre på kost och liknande. Här har alla norska innebandyklubbar en stor utmaning framför oss.
Jag kan bara se på oss i Nor 92. Vi bedriver en väldigt seriös träning, men ligger långt efter när det gäller förberedelsebiten som sömn och matvanor.
Ska se om vi kan börja ändra lite på detta.
Marginalerna är grymt små i idrotten och att äta o vila rätt kan vara skillnaden på att ha marginalerna med eller mot sig.
Fjerdingby har i år med sin nye tränare börjat satsa en hel del på just rätt kost.
Ska bli spännande att följa det och se hur det går.
Framför allt blir det kul att se om det går lära gamla hundar som exempelvis Jörgen o Manne att sitta......

Tar givetvis med datorn till Karlstad och siktar på att få skrivet nån blogg därifrån i helgen.

Måste bara avsluta med ett citat från Canal +-kommentatorn Jonas Dahlqvist:
"Att plocka in kantige Senderos i Milans backlinje är lika intelligent som att hyra ut sin lägenhet till en knarkare."

Ingen kommentarer: