28.9.08

Ännu en helg som snart är slut

Dagarna fortsätter att flyga fram. Snart dags för ny vecka igen.
Helgen har för en gångs skull varit lugn. Var nog första helgen sen Vättern brann som jag inte hade något planerat.
Eller planen var att bara ta det lugnt, det höll fram till tiotiden i fredags kväll. Då svarade jag ja till att bli med Ricke o Manne ut. Manne var dock bara med nån timme och höll sig till vatten (vilket hjälpte, dan efter gjorde han 4+1 mot Nornen!).
Jag höll mig inte till vatten och jag gick inte hem efter en timme. Min plan var att ta några öl och dra mig hemåt vid 01-tiden.
Men när en för mig helt okänd människa placerade en GT i handen på mig förstördes de planerna och jag o Ricke lämnade inte Z förrän de kom och svabbade golvet runt oss.

Det kändes på lördagen kan jag säga och även i dag har jag varit seg. Man är inte 20 längre.

Everton-Torres 0-2. Vilken otroligt skön seger och som alla vet var jag inte orolig efter 0-0 mot Stoke. Det var ju helt enligt planen.

Just nu kan fotbollsallsvenskan avgöras. Fördel Elfsborg efter en dryg halvtimmes spel. Bryr mig inte så mycket om vem som vinner, ser tjusningar i både Elfsborg och Kalmar. Det som är intressant är hur de har lagen lite bytt position. För sådär fem år sen var det tråkiga Kalmar och gladfotbolls-Elfsborg. I år har Kalmar gjort flest mål och Elfsborg släppt in minst. Känns lite som ombytta roller, eller hur?
Sen bara måste man gilla ett lag som har en lagkapten som Henrik Rydström. Han är en levande legend. Ni läser väl hans blogg på Expressen.se? Grymt läsvärd.

Anthony & The Johnsons låt "Cripple and the starfisch" är en fantastisk lite annorlunda sak. Den bara måste ni höra. Finns på Yout Tube bland annat.

Ny seger för Elfs Greåker i går borta mot GIF. Elf gjorde 1+1, men laget låg under med 1-3 i sista perioden och avgjorde först med dryga halvminuten kvar. GIF gjorde en bra match och Greåker var inget vidare, enligt Elf.

Bra start för Dream Team i division III. Seger med 5-0 efter wo. Alla segrar räknas och bättre start går inte att få. Kul för Fanu att hålla nollan också. Efter den drömstarten känner jag mig också redo. Blir nog träning för mig på tisdag. Håll ihop benen, alla juniorer!

Om en kvart spelar den sämsta nykomlingen någonsin borta mot Storvreta. Känns som lite fel läge att möta ett revanschsuget Uppsalalag, men när jag snackade med Ivarsson igår lät han lite sådär lagom lurig. Ligger det en skräll på lut i dag kanske. Jag håller i alla fall de tummar jag har.

Nu är det inte fördel Elfsborg längre. Viktor Elm har just gjort 1-0 för Kalmar.

Helgen är alltså snart slut, men ändå återstår en av de stora höjdpunkterna. Snart börjar nämligen Milan-Inter. Jag hoppas på oavgjort och många mål. 4-4 och hattrick av Zlatan hade varit en fin avslutning på den här veckan.

Hörs på onsdag!


Ingen kommentarer: