18.1.09

Om oplogade vägar o en skön seger

Hemma efter ett besök i huvudstade där vi just besegrat Vålerenga med klara 11-3. En match jag är grymt nöjd med. Jag var lite nervös på förhand, men vi spelade verkligen som vi skulle och det blev aldrig någon fara. Kan vi spela så här i varje match blir den här våren kul. Starkt dock av Mållös att vinna med 13-4 borta mot Akerselva så där fick vi inte nån hjälp.
Bara att imponeras av Mållös som verkligen inte lever upp till sitt namn. De snittar helt sjuka 10,6 mål framåt i varje match. Vi ligger på 8,7 vilket också är grymt bra, men ändå en bit upp till Mållös. För oss handlar det om att ta en match i taget och vi känner ingen press på oss att vi måste gå upp. Vi tycker det är kul så länge vi kan vara med och ge Mållös och Fredrikstad en kamp om seriesegern.

Grymt kul att stora delar av damlaget valde att åka och se vår match i dag efter att de själva spelat och förlorat. Får be om ursäkt för att jag inte kunde vara med, men jag klarar inte två matcher på en dag. Blir för jobbigt mentalt.
Läste en artikel om Rosenborgstränaren Erik Hamren som pratade just om den mentala urladdningen som coach. Han menade att spelarna ju kan springa bort sitt adrenalin, men vi tränare har liksom ingenstans att göra av med vår energi på.
Jag är helt enig med Hamren. Att coacha är sjukt jobbigt och efter en match är jag riktigt sliten.
Men stort tack, tjejer för att ni drog och stödde oss på läktaren.

Tack också till alla er andra som följer oss på alla matcher, det betyder grymt mycket att ha med sig folk på bortamatcherna. Att man känner att det faktiskt finns de som bryr sig om hur det går för oss är väldigt skönt att ha med sig. Så stort tack till alla er trogna följeslagare. Jag räknar med att ni vet vilka jag menar.

Hela veckan har det snackats om att det ska bli snö på söndag. Något alla fått med sig förutom de som plogar de norska vägarna tydligen. Bedrövliga vägförhållanden, men Forden klarade det fint och vi kom hem tryggt och säkert.
Inte lika kul för Björn och Kolek vars bilar blivit insnöade och inplogade (så tydligen fanns det nån plogbil ute i alla fall). Lite knuffande från mig o Linko och imponerande rallybackning av Björn så löste det sig också.

Ryssland-Norge 19-0. Varför är Norge med i bandy-VM?
Och så säger det att det blir för stora siffror i innebandy.

Tänkte bjuda på lite filmtips. "Eagle Eye" är en smart och fartfylld thriller klart värd att se.
"Wanted" är en av de bästa actionfilmer jag sett på länge. Grymt överdriven, men ändå på ett kul och sevärt sätt.

Såg en helt fantastisk dokumentär film på SVT i går. "Tennisprinsarna" hette den och handlade om den svenska tennisdominansen under 1980-talet. En grymt bra dokumentär och härlig nostalgi att minnas tillbaka på hur jag o pappa Kjell satt uppe o såg Davis Cup-finalen mellan Sverige och Australien 1986 där Mikael Pernfors föll i en femsetsrysare mot Pat Casch. De här glansdagarna fick mig själv att spela tennis och drömma om Grand Slamtitlar.
Det slutade med en plats i Mjöndalens andralag.
Outgrundliga äro herrens vägar...

Känns grymt kul att åka till jobbet i morgon. Får väl gå upp typ två timmar tidigare än väntat om man ska kunna ta sig fram om det fortsätter snöa i natt.
Grymt tack till mina grannar för att ni skottat här i vart fall. Hade räknat med att behöva göra det själv som vanligt, men blev positivt överraskad.

Hörs på onsdag!

Ingen kommentarer: