9.1.09

Succécomeback? - nej, knappast!

Det är mycket surr om comebacker just nu.
Mats Sundin ansågs lite ringrostig i sin debut för Vancouver, men fick ändå godkänt.
Ringrost eller inte, min comeback i Dream Team blev långt ifrån lika lyckad.

Mats Sundin var borta nio månader från hockyen. Jag hann nästan inte sluta i Dream Team innan Bosse behövde folk.
Jag ångrar att jag sade ja.
Här får ni min comeback i siffror:
Antal mål jag var inne på framåt: 1.
Antal mål jag var inne på bakåt: 6.
Antal skott min femma sköt på mål under hela matchen: 1 (då gjorde vi mål).
Antal missade straffar från mig: 1.
Antal byten i sista perioden som min femma inte släppte in mål i: 1.

Det enda positiva med den här skiten var att vi vann matchen med 7-6.
Tack Hultan, Kolek, Björn, Simen F och Bönna samt inte minst storspelande Fanu för att ni städade undan för oss i andra femman.
Jag, Hoffen, PC, Blomman och Fröy kände nog alla att vi inte direkt bidragit till den här segern.

Det fanns med andra ord en bra grund till att jag slutat. Samtidigt är revanschlustan så stor att det kanske blir spel nästa match borta mot Asker också.....

Bara glömma kvällens fiasko. I morgon, lördag, drar vårsäsongen igång för damerna då vi tar emot topplaget GIF hemma. Vi gjorde en bra match mot de borta, men förlorade. Nu har vi faktiskt bytt spelsystem, är grymt spänd på hur tjejerna tar det. Såg faktiskt riktigt bra ut på träningen i torsdags.

För herrarna väntar Östensjö hemma på söndag. Det viktigaste för oss i den matchen är att ha riktig fokus. Det kommer garanterat inte bli 15-0 till oss den här gången.

Mullsjö vann direkt efter att ha sparkat Ivarsson. Grymt viktig match, men man måste komma ihåg att Mullsjö slog Umeå även med Ivarsson vid rodret.
Så än är det för tidigt att säga om det var rätt eller fel att sparka tränaren.
Och oavsett vilket står jag fast vid att sättet det gjordes på var helt fel.

Grym match i Premier League i morgon kväll. Samarbetsklubbarna Stoke o Liverpool möts. Jag lovar er att matchen slutar oavgjort. Det är uppgjort på förhand. Stoke o Liverpool håller ihop i vått och torrt.

Allvarligt talat, vad sysslar Modo med i svenska elitserien?
Laget har en trupp som kan vinna SM-guld, men då är det en fördel att ta sig till slutspel först.

Var på bio i onsdags kväll. Som alltid var boken mycket bättre, men "Boy in the striped pyamas" är en klart sevärd, och tankvärd film. Jag var positivt överraskad.

Slutar med ett citat från en av mina stora förebilder är i livet, nämligen Cliff Barnes från legendariska TV-serien Dallas:
"Hade jag inte haft oturen hade jag inte haft nån tur alls".
Cliff Barnes är en hjälte!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du er en viktig medspiller på Dream Team og trenger ikke angre på at du spilte siste kamp. Bare fortsett du Mikael. :-)