21.1.09

Surr om ingenting

Vill direkt börja med att gratulera Mats, Simen, Matta, Fredrik o Mange till platserna i U19-landslaget. Sjukt kul att vi som klubb har med fem spelare så här nära VM (som spelas i Finland i maj). Det bevisar väl om något att det vi driver med ute i Solberghallen och Mjöndalshallen inte är så tokigt.
Att få vara med i Nor under den här perioden ser jag som en ära. Det känns att det finns en framåtanda och optimism för framtiden. Det finns givetvis saker vi gör som kan bli bättre, men jag tycker att vi lär oss hela tiden.
Och jag har sagt det förr, det här året är bara början.

Nära, men inte ända fram var det lite för Mullsjö mot Pixbo. Ny tuff match mot AIK på fredag, men det är nästa vecka som det verkligen gäller. Då möter Hide-a-lite först Järfälla och sen Västerås. Snacka om nyckelmatcher.

Var lite orolig för abstinens denna veckan då jag egentligen inte skulle coacha nån match den här veckan. Tack o lov får jag hjälpa Svein i båset i juniorernas match mot Grei på fredag kväll. Slipper alltså abstinensen. Tack för det.

Har helt snöat in på reprisavsnitten av "Dallas" på TV4 Guld. Vilken fantastisk TV-serie det faktiskt var. J.R måste vara en av de coolaste rollfigurerna på TV någonsin.

"Vädermannen" av Ulf Lundell var en överraskande bra bok. Tungt och svårmodigt som alltid när det gäller Lundells böcker, men ändå med viss glimt i ögat. Läs den.

Liverpool-Everton 1-1 samtidigt som United börjat röra på sig. Känns inte som det blir nåt ligaguld till Anfield i år heller.

Min stora förebild inom idrotten har alltid varit Peter "Foppa" Forsberg. Lider oerhört med honom nu när det inte verkar som hans fot håller för en ny comeback. Få älskar sin sport så mycket som "Foppa" och hans inställning borde många ta efter. Det är många juniorer som borde lära sig av Foppa att ingenting kommer gratis. Ska man bli något får man kämpa. Alltför få av dagens unga idrottsmän är villiga att ta det priset enligt min mening.

Får räcka för nu.

Hörs snart igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hell... Du har så många tuffa kanaler. Dallas er kingen stor fan av! Jock, Sue Ellen Cliffern, Bobby og ikke minst JR i snake boats o dress.... Timene flyr ivei.. I tillegg er jeg å stor fan av Beverly....