1.10.08

Mitt i veckan?

Ofta säger man att onsdag är mitt i veckan, men så är det ju inte. Torsdag är ju mitt i veckan, eller hur.

Härligt med match i helgen igen, ska bli grymt kul. Måste säga att jag imponeras över spelarnas träningsvillighet. Vi kör fortfarande löpträning, något vi gjorde i tisdags. Men trots ösregn hördes inte ett enda gnällande. Frågan är om jag nånsin tränat ett mer träningsvilligt lag.

Mullsjö hade inte chans mot Storvreta. Inte helt oväntat, men sättet MAIS föll på var inte så kul. Mängder av individuella misstag. Känns lite som oss förra säsongen.
Mika Kohonens straff var dock riktigt skön. Chrille i MAIS-målet var inte helt med på den för att säga det så.

På tal om straffar. Ni får bara inte missa den här. Inte Kohonen-klass direkt, men grymt kul. http://www.solaibk.com/uploads/media/svein3.wmv

Grym TV-kväll i dag. Tre mer än sevärda Champions league-matcher (Liverpool-PSV, Atletico-Marseille och Inter-Werder Bremen är de jag tänker på, i den rangordningen) och ett nytt avsnitt av TV4-serien Oskyldigt dömd. Blir att spela in Oskyldigt dömd och se fotbollen. Följer givetvis Liverpool-matchen, men den mellan Atletico o Marseille är enligt mig den på förhand med störts underhållningsvärde. Båda lagen gillar ju att spela underhållande fotboll.

Äntligen har innebandysändningarna på TV4-Sport börjat igen. Men Helsingborg-Dalen var ingen höjdarmatch direkt. Lågt tempo och dålig passningskvalité. Hoppas det blir bättre redan nu på måndag. Då är det Mullsjö mot Pixbo som gäller. Den matchen får inte missas, det är ett som är säkert. Bra att chefen lagt in ett personalmöte och att vi har träning då.
Inspelningsbar DVD måste vara den bästa uppfinningen nånsin.

Filmen "Kautokeino-oppröret" är klart sevärd om än inte fantastiskt bra, men det som är fantastiskt är miljön i filmen. Man får ju nästan lust att bli same.

Tränade med Dream Team i går. Jag var inte bra. Får nog vila mig i form lite till.

Avsnittet av 2 1/2 män jag ser just nu är bland det roligaste jag sett på länge. Ett helt sjukt avsnitt där Charlie dejtar mamman till lillebror Alans tjej. Dessutom dejtar Alans exfru Alans tjejs pappa.
Låter det snurrigt? Det är det, men helt hysteriskt kul.

Hörs till helgen.

"Jag är så dum att jag tror på det jag gör."
Dan Hylander i bortglömda dängan "Svart kaffe".

4 kommentarer:

Mikael sa...

Var hittar man Kohonens straff på Mullsjö?:)

Knegarn sa...

Onsdag är mitt i arbetsveckan

Mikael Sjöqvist sa...

På www.unt.se alltså Uppsala Nya Tidning kan man se alla Storvretas mål mot Mullsjö. Gå in på sport och så ligger det där.
/Sjökan

Anonym sa...

Hej din gamle! Innebandy-kuf..!
I Skövde är allt bra. Mullsjö lirar här på måndag bland annat. då redigerar jag FT och kan tyvärr inte se upvärmningssporten som vi hade på gympan...
-bulla-